Американският гигант в търговията Уолмарт (Walmart) пусна днес своя марка облекло, засилвайки предложението си в този сектор, съобщи Франс прес. Компанията пое по този път преди няколко години, за да диверсифицира предлагането си и да се конкурира с Амазон (Amazon).

Новата марка се нарича "Фри асембли" (Free Assembly) и се разпространява от днес на платформата за онлaйн търговия и в някои физически магазини.

Събрахме екип от дизайнери с десетилетия опит в работата с американски потребителски марки, уточни Уолмарт в комюнике, публикувано днес.

В първата колекция има 30 модела за жени и 25 модела за мъже в стил, който е описан като семпъл, но модерен и с високо качество, съобщи Уолмарт. Цените са по-ниски от тези на другите американски марки, от 9 до 45 долара (7,65 до 38,23 евро), отбелязва компанията.

Американският гигант обяснява, че от няколко години, е разширил марките облекло, които предлага в магазините си и е добавил над 1000 нови марки към онлайн предложенията си, за да позиционира компанията сред задължителните дестинации за покупки на облекло.

Уолмарт, който е възприеман като барометър на потреблението при домакинствата с по-ниски доходи и средната американска класа, е известен в САЩ преди всичко с хранителните продукти, които предлага.

Пускайки собствена марка облекло, групата от Арканзас се надява да привлече и бившите си клиенти от големите вериги за облекло, някои от които като Нейман Маркъс (Neiman Marcus), ДжейСи Пени (JC Penney) и ДжейКрю (JCrew) обявиха фалит през последните месеци.

Тези марки, които от дълго време изпитват трудности заради конкуренцията на вериги като Ейч енд Ем (H&M) или Зара - Zara (Сара на испански), бяха ударени и от кризата с Ковид-19, която ги принуди да затворят магазините си за няколко седмици.

Карантината, наложена в няколко американски щата, за да се ограничи разпространението на Ковид-19, удвои продажбите на Уолмарт, чиито магазини, които са от първостепенно значение, останаха отворени.

Между март и юли онлайн продажбите на Уолмарт нараснаха почти двойно спрямо същия период на 2019 година.

Компанията, която продължава да е решена да скъси дистанцията си с Амазон в онлайн търговията, се опитва да привлече по-млади клиенти.

Уолмарт, наред с калифорнийската компания Оракъл (Oracle), се очаква да придобие акции от популярното приложение ТикТок (TikTok), за да може то да възстанови дейността си в САЩ, тъй като американският президент го обвинява в шпионаж в полза на китайското правителство.