Volkswagen вече е готов за прехода към коли, захранвани без изкопаеми горива
Mercedes-Benz пък смята, че променливите разходи при електромобилите ще стават по-високи занапред, но не могат да се прехвърлят изцяло на клиентите
Автомобилният производител Volkswagen е готов за планираната за 2035 г. в Европа забрана за нови продажби на автомобили, които използват изкопаеми горива. Причината е, че компанията увеличава гамата си от електрически превозни средства, Това заяви пред агенция "Ройтерс" главният изпълнителен директор Оливър Блуме по време на на изложението IAA в Мюнхен, на което се показват иновации в електрическата мобилност и автомобилите. "Ние сме подготвени за забраната за двигатели с вътрешно горене в Европа през 2035 г.", каза Блуме пред журналисти.
Той отбеляза, че чрез своите партньорства в Китай, производител на автомобили номер 2 в света ще може да намали разходите си за батерии чрез 50% намаление на разходите на ниво батерийна клетка.
Европейските производители на автомобили са подложени на натиск от китайските производители на електромобили, които са разработили по-евтини, по-удобни за потребителите модели у дома в Китай и сега разширяват дейността си в Европа.
Мисля, че имаме големи шансове, каза Блуме. "Ние знаем как да произвеждаме автомобили с най-високо качество. Ще трябва да работим усилено върху понижаване на разходите", обясни той.
Междувременно от Mercedes-Benz пък прогнозираха, че променливите разходи за производство на електрически превозни средства ще останат по-високи в обозримо бъдеще, в сравнение с моделите с двигатели с вътрешно горене. Това мнение защити пред агенция "Ройтерс" главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус. По думите му тази тенденция ще продължи да подхранва силната конкуренция между производителите. Според Калениус по-високите разходи не могат да бъдат прехвърлени изцяло на клиентите. Променливите разходи, които тежат върху цената на производството на електромобили, включват суровините за батериите, разработката на софтуера и цените на електроенергията.
А това е причината, според директора Mercedes-Benz, поради която групата работи за оптимизиране на фиксираните разходи и разпределението на ресурсите, с цел да постигне същата рентабилност при електрическите автомобили, каквато има и при двигателите с вътрешно горене.