Около 2000 жалби на над 400 000 абоната са подадени тази година заради изравнителните сметки за парно на столичани.

"С изравнителните сметки вече сме на финала. Някои от топлинните счетоводители заради пандемията не успяха да отчетат навреме уредите и това доведе до забавяне на изравнителните сметки. От друга страна, една значителна част от потребителите не осигуриха достъп до дома си за отчет, може би заради притеснение. Сега се налага 24% от изравнителните сметки да бъдат преизчислени, защото тези хора в рамките на законовия срок са подали сигнал до своя топлинен счетоводител и са поискали повторен отчет на уредите", обясни пред БНТ Елизабет Павлова - пресаташе на "Топлофикация София".

Тя подчерта, че дори до един апартамент в сградата да не е осигурен достъп при отчитането, се налага преизчисляване на всички изравнителни сметки в сградата.

Павлова припомни, че срокът за подаване на жалби беше удължен до 30 септември, като в рамките на удължаването са подадени около 340 сигнала.

"Общо по-малко от 1% са жалбите на нашите потребители по отношение на изравнителните сметки. Надяваме се до няколко дни топлинните счетоводители да ни предоставят окончателните изравнителни сметки и да кажем, че със сметките за месец септември ще приключим изравнителния период", обобщи пресаташето на "Топлофикация София".