Цари пълен хаос с изравнителните сметки на "Топлофикация", който остава за сметка на потребителите. Напълно основателно беше очакването за намаляване на цените, които хората трябва да платят. Има хора, които още не са получили сметките си, а срокът за обжалване изтича на 31 август. Това заяви пред Нова тв омбудсманът Диана Ковачева.

Поради тази причина тя е поискала проверка от КЕВР, за да бъде установено защо на хората се връщат символични суми от изравнителни сметки.

"До нас достигат сигнали за върнати 20 лв. Мисля, че тази сума е, меко казано, неуместна. Да не казвам, че са подигравка с хората, защото, когато цената на природния газ намалее драстично, има очакване, че за тези месеци прихващането ще бъде усетено. Възмущението на хората е основателно, всички са изненадани от сметките", обясни Ковачева.

Според нея правата на потребителите са нарушени, тъй като фактурите са неясни за хората. Яснотата на фактурите е изискване на Европейската комисия и е нарушение, когато това не е спазено. Има и хора, които изобщо пък не са получили изравнителните си сметки.

"Проверката трябва да установи до каква степен сумите, които трябва да бъдат прихванати, са адекватни", добави омбудсманът.