Германският автомобилостроител "Фолксваген" (Volkswagen) е продал по-малко автомобили от собствената си марка през 2024 г. спрямо предходната година, предаде ДПА, на която се позова БТА.

Общите доставки са се свили с 1,4 на сто до около 4,8 млн. автомобила, като особено силен е спадът в Китай, който е най-важният пазар за компанията.

"2024-а беше трудна година в целия свят, със слаба икономика, политически предизвикателства и силна конкуренция, особено в Китай", посочи ръководителят на продажбите на компанията Мартин Зандер.

В Китай миналата година са били доставени близо 2,2 милиона автомобила, което е годишен спад с 8,3 на сто.

В Европа продажбите са намалели с 1,7 на сто до 1,25 милиона автомобила. В Северна Америка обаче продажбите са се увеличили с 18 процента и с 21 процента - в Южна Америка.

Най-продаваният модел на компанията в световен мащаб остава високопроходимият "Тигуан" (Tiguan), следван от "Ти-Рок" (T-Roc). Търсенето на Ес Ю Ви (SUV) модели като цяло остава високо и се равнява на 47 процента от общите продажби или с 1,4 на сто нагоре на годишна основа.

Продажбите на електромобили същевременно са намалели до 383 000 броя от модела АйДи (ID) спрямо 394 000 продадени броя през 2023 година. "Фолксваген" допълни, че от пускането на гамата АйДи в производство в края на 2019 г. от нея са продадени общо 1,35 милиона бройки.

Малко преди Коледа ръководството на компанията и синдикатите договориха програма за преструктуриране след дълго противопоставяне.

Планът предвижда намаляване на работните места в Германия с 35 000 до 2030 г. без задължителни съкращения и свиване на техническия капацитет на германските заводи с над 700 000 автомобила.