Японската компания "Панасоник енерджи" (Panasonic Energy), която е важен доставчик на Tesla, планира на намали до минимум зависимостта си от Китай по отношение на производството на батерии за електромобили, предаде Ройтерс.

Президентът на компанията за Северна Америка Алан Суон нарече това "Цел №1" с оглед на задаващите си мита от страна на бъдещата администрацията на САЩ по отношение на стоки и продукти от Китай.

Panasonic Energy, която е подразделение на едноименния японски гигант в сектора на електрониката, доставя батерии за Tesla и много други производители на електромобили.

Доналд Тръмп, който след две седмици ще встъпи в длъжност като президент на САЩ, заплашва да наложи мита от 60 на сто върху стоките от Китай.

В интервю за Ройтерс, дадено преди началото на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас, Суон посочи, че бизнесът всячески се стреми да "няма по веригата си на доставки стоки, свързани с Китай", за да не пострада от бъдещите мита.

По-голямата част от материалите за произведените в САЩ батерии на Panasonic Energy идват от задгранични доставчици, включително от Канада, добави Суон.

Ройтерс миналия месец съобщи, че преходният екип на Тръмп е препоръчал мита върху материалите за батерии в световен мащаб. "Вашингтон пост" писа в понеделник, че неговите сътрудници проучват тарифни планове, покриващи (само) критичен внос, което Тръмп по-късно отрече.

В Съединените щати Panasonic Energy има завод в Невада и планира да отвори втори в Канзас тази година. Компанията се стреми да модифицира своята верига за доставки с "тройна атака", каза Суон. Не само подписваме договори с американски доставчици, но също така помагаме на някои от нашите японски и корейски доставчици да отворят производство и да продават в страната, както и привличаме тези, които вече планират операции в САЩ.

"Това е основният ни фокус - изграждането на американската верига за доставки", изтъкна Суон.