Доставчикът на Tesla - Panasonic, постави като цел №1 да намали доставките от Китай за американския бизнес
Основният фокус на японската компания е изграждането на американска верига за доставки
Японската компания "Панасоник енерджи" (Panasonic Energy), която е важен доставчик на Tesla, планира на намали до минимум зависимостта си от Китай по отношение на производството на батерии за електромобили, предаде Ройтерс.
Green Deal
- Китай ще доставя литиево-йонни батерии до Европа през Казахстан, заобикаляйки Русия
- Цените на литиево-йонните батерии отбелязаха през 2024 г. най-големия годишен спад от 2017 г. насам
- Фалитът на "Нортволт" хвърля сянка върху европейските амбиции в сектора на батериите за електромобили
- Европа инвестира милиарди в рециклиране на батерии
Президентът на компанията за Северна Америка Алан Суон нарече това "Цел №1" с оглед на задаващите си мита от страна на бъдещата администрацията на САЩ по отношение на стоки и продукти от Китай.
Panasonic Energy, която е подразделение на едноименния японски гигант в сектора на електрониката, доставя батерии за Tesla и много други производители на електромобили.
Доналд Тръмп, който след две седмици ще встъпи в длъжност като президент на САЩ, заплашва да наложи мита от 60 на сто върху стоките от Китай.
В интервю за Ройтерс, дадено преди началото на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас, Суон посочи, че бизнесът всячески се стреми да "няма по веригата си на доставки стоки, свързани с Китай", за да не пострада от бъдещите мита.
По-голямата част от материалите за произведените в САЩ батерии на Panasonic Energy идват от задгранични доставчици, включително от Канада, добави Суон.
Ройтерс миналия месец съобщи, че преходният екип на Тръмп е препоръчал мита върху материалите за батерии в световен мащаб. "Вашингтон пост" писа в понеделник, че неговите сътрудници проучват тарифни планове, покриващи (само) критичен внос, което Тръмп по-късно отрече.
В Съединените щати Panasonic Energy има завод в Невада и планира да отвори втори в Канзас тази година. Компанията се стреми да модифицира своята верига за доставки с "тройна атака", каза Суон. Не само подписваме договори с американски доставчици, но също така помагаме на някои от нашите японски и корейски доставчици да отворят производство и да продават в страната, както и привличаме тези, които вече планират операции в САЩ.
"Това е основният ни фокус - изграждането на американската верига за доставки", изтъкна Суон.