Луфтханза (Lufthansa) и германското правителство все още не са се споразумели по спасителен пакет за авиокомпанията. Това съобщиха днес корпоративни и правителствени източници, цитирани от Ройтерс и БТА.

Луфтханза отказа коментар, засега не коментират и от Министерството на икономиката, отбелязва агенцията.

По-рано финансовият портал "Бизнес инсайдър" информира, че Германия се е съгласила да подпомогне Луфтханза с пакет за около 9 милиарда евро в замяна на блокиращо малцинство в акционерния капитал и едно или две места в надзорния съвет на компанията, допълва агенцията.

Очаква се тази седмица канцлерът Ангела Меркел да обсъди възможен спасителен пакет за Луфтханза в разговори с високопоставени политици и главния изпълнителен директор Карстен Шпор, съобщи в събота ДПА.

Ще национализират ли Луфтханза срещу помощ

Германското правителство трябва да подкрепи Луфтханза в справянето й с коронавирусната криза, но водещият превозвач не бива да бъде национализиран. Това заяви вчера министър-председателят на провинция Бавария Маркус Зьодер.

"Луфтханза не трябва да бъде национализирана", каза Зьодер, който е председател на Християнсоциалния съюз (ХСС), посестрима партия на Християндемократическия съюз (ХДС) на канцлера Ангела Меркел.

Той добави, че правителството трябва да бъде по-скоро тих партньор в авиокомпанията, отколкото акционер, и трябва да се оттегли скоро след кризата.

На фона на усилията на авиопревозвача да преодолее последиците от отменените полети заради коронавирусната пандемия Меркел планира да се срещне с министъра на финансите Олаф Шолц, на икономиката Петер Алтмайер, на транспорта Андреас Шойер и с Карстен Шпор.

Кога ще се съвземе трафикът

Световният въздушен трафик няма да си възвърне равнището от преди пандемията от коронавирус до няколко години, заяви междувременно президентът и главен изпълнителен директор на Боинг (Boeing) Дейвид Калхун, цитиран от Франс прес.

На годишната среща на самолетостроителя той посочи, че възстановяването ще отнеме две до три години.

Калхун заяви също, че от 3 до 5 години ще бъдат необходими на Боинг преди да бъде възстановено плащането на дивиденти.

Американският самолетостроител понася с пълна сила икономическото отражение от пандемичната криза, а тези трудности се прибавят към неприятностите му с неговия модел 737 МАКС (737 MAX).

Източници твърдят, че американското правителство обмисля спасителен пакет между 9 и 10 милиарда евро, посочва ДПА.