Едва дванайсетина авиокомпании ще си разпределят след време пазара на въздушните превози по основните международни линии, прогнозира ръководителят на Луфтханза (Lufthansa) Карстен Шпор, цитиран от Франс прес.

Според него евентуална икономическа криза ще ускори консолидацията на сектора.

"Секторът върви към дванайсетина авиокомпании, развиващи дейност в световен план по големите международни връзки, освен някои по-малки национални или регионални авиокомпании", изтъкна Шпор пред журналисти.

"Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа", уточни ръководителят на най-големия европейски авиопревозвач, без да посочва наименования.

По думите му Европа закъснява с консолидацията, а икономическата криза и все по-лошите финансови резултати на компаниите . . . ще ускорят сливанията и придобиванията. "Ако има някакъв положителен аспект от забавянето на икономиката, той е именно в това", допълни той.

"Нашият сектор е много по-цикличен от другите", тоест по-податлив на световното икономическо развитие, обясни Шпор в момент, когато световната икономика страда от международното търговско напрежение.

Неотдавнашните фалити на нискотарифни авиокомпании в Германия, сред които Еър Берлин (Air Berlin) и Германия (Germania), позволиха на Луфтханза да купи маршрути и самолети.

Чистата й печалба обаче спадна със 70 на сто през второто тримесечие. В Европа тя е изправена пред силната конкуренция на нискотарифни авиокомпании, с които се води уникална в света ценова война, по думите на Шпор.

Според ръководителя на германския авиопревозвач, цитиран от ДПА, секторът трябва да забави разрастването си и да продължава ценовите войни, и вместо това да инвестира в по-ефикасен и по-качествен въздушен транспорт.