Професия "Инфлуенсър" представя Силвена и Красимир Ламбови
Oт нас зависи да променим негативните нагласи за хората със синдром на Даун
"Когато се роди второто ни дете, за изненада на всички със синдром на Даун, прочетохме остарялата и невярна информация за тази диагноза в интернет. Осъзнахме, че от нас зависи да променим негативните нагласи за хората със синдром на Даун чрез видеата ни. Получихме много подкрепа и много коментари, в които хората искаха да продължим, да разказваме за това как живеем щастливо въпреки диагнозата. Разбрахме, че чрез видеата можем да създадем нова, актуална информация и да постигнем много. Днес вече само в YouTube видеата ни са гледани над четиридесет милиона пъти", открито споделят Силвена и Красимир Ламбови пред Бисер Кунчев и продължават:
"Целите са ни дългосрочни, големи и смели. Те са свързани и с двете ни деца. Всеки ден показваме, че Микаела като дете със синдром на Даун може да се развива, ако е качествено подкрепена и й се даде шанс затова. Вярваме, че тя може да бъде посланик един ден на хората със синдром на Даун в България и защитник на техните права. Тя още от сега е истински инфлуенсър по свой си начин. Има популярни инфлуенсъри със синдром на Даун извън България и това е много показателно за мисленето на цялото общество и премахване на изкуствените граници, които ние хората създаваме."
Кои са те?
Ние сме Силвена и Красимир семейство от Варна, родители на две деца Кристиян на 10 години и Микаела на 8 години.
Силвена - Завършила съм специалност "Организация и управление на свободното време и туристическото обслужване" и "Мениджмънт в туризма". В момента съм председател на фондация "Живот със Синдром на Даун", учредена в обществена полза. За мен са важни коретността, добрата организация и справедливостта. На мнение съм, че всеки човек трябва да си търси правата, да има за какво или за кого да живее и да следва целите и мечтите си.
Красимир - Имам собствена фирма за видеозаснемане и съм професионален видеооператор и видеомонтажист. Предимно снимам сватби, но от шест години снимам семейството ни, създавайки видеоклиповете в канала ни в YouTube "Живот със Синдром на Даун". Аз съм креативната половинка в това, което създаваме заедно със семейството ни. Имам и лични канали във YouTube и VBox7, в които бях разпознаваем още преди десеттина години със забавните сватбени клипове " Зад Кадър", които споделях под името ми Красимир Ламбов.
Разкажете ни, как ви хрумна да станете инфлуенсъри и какво ви мотивира да бъдете такива и да продължавате да се развивате в тази посока?
Красимир - Когато се роди второто ни дете, за изненада на всички със синдром на Даун, прочетохме остарялата и невярна информация за тази диагноза в интернет. Осъзнахме, че от нас зависи да променим негативните нагласи за хората със синдром на Даун чрез видеата ни.
Първото ни видео го създадохме през 2016г. " Сестра ми е със синдром на Даун , но това не ми пречи". За 3 дни видеото беше гледано близо триста хиляди пъти. Получихме много подкрепа и много коментари, в които хората искаха да продължим, да разказваме за това как живеем щастливо въпреки диагнозата. Разбрахме, че чрез видеата можем да създадем нова, актуална информация и да постигнем много. Днес вече само в YouTube видеата ни са гледани над четиридесет милиона пъти. Постигнахме много и продължаваме да го правим. Забелязахме, че освен диагнозата синдром на Даун хората се интересуват и от нас като личности. Вълнува ги какви места посещаваме, какво правим, с какво сме облечени дори и всичко, което е свързано с семейството ни.
Силвена - Не е имало момент, в който да решим да сме инфлуенсъри. Това се случи съвсем естествено, заставайки зад лична и вече обществено значима кауза - да се борим за правата и по-добрия живот на дъщеря ни Микаела и на хората със синдром на Даун в България. Благодарни сме на всички хора, които ни следват. За нас те не са просто последователи, а приятели, защото получаваме огромна подкрепа и признание и още по-важното е, че разбират прекрасно нашето послание.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Силвена - Някои хора възприемат думата инфлуенсър като човек, който прави реклама. За мен тя има много дълбок смисъл и послание. Ние градим доверието към нас от 6 години с огромни усилия и труд. Най-важно не е да се спечели аудитория, а да се задържи. И това е голям физически и психически ангажимент. Ние подхождаме с уважение към всеки и ценим всички хора, до които нашето послание стига ежедневно. Трябва постоянство, отдаденост, воля и търпение, както във всичко, което искаме да развиваме и да постигаме определени цели.
Красимир - Преди всичко инфлуенсърът трябва да има важно и смислено послание, което да предаде на своята аудитория. Виждаме, че с това което правим ние достигаме до много хора и влияем положително за мнението хората със синдром на Даун в България. Фактът, че през тази година сме номенирани за инфлуенсър на годината и будител на годината в две коренно различни мероприятия, говори само по себе си, как един инфлуенсър може да влияе.
Кои български и световни инфлуенсъри ви правят най-добро впечатление и с какво?
Силвена - Следя български инфлуенсъри всеки ден, защото съм постоянно в социалните мрежи. Впечатлявам се от тези, които са постоянни, които влагат много в съдържанието, което създават и в качеството на видео заснемането и видео монтажа. Харесвам тези, които са естествени и споделят откровено това, което ги вълнува и им се случва.
Красимир - Предимно следя български YouTube канали. Ако трябва да ги изброя, не искам да пропусна някой, защото голяма част от YouTube обществото в България ни подкрепя, в това което правим. От чуждестранните - първите, които реално ми показаха, какво е истински инфлуенсър още през 2007 ма година са SHAYTARDS. Тогава не съм и вярвал, че и ние ще имаме семеен канал, като тях в YouTube.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ви цели и какви резултати очаквате?
Силвена - Целите са ни дългосрочни, големи и смели. Те са свързани и с двете ни деца. Всеки ден показваме, че Микаела като дете със синдром на Даун може да се развива, ако е качествено подкрепена и й се даде шанс затова. Вярваме, че тя може да бъде посланик един ден на хората със синдром на Даун в България и защитник на техните права. Тя още от сега е истински инфлуенсър по свой си начин. Има популярни инфлуенсъри със синдром на Даун извън България и това е много показателно за мисленето на цялото общество и премахване на изкуствените граници, които ние хората създаваме. За Крис - той мечтае да бъде актьор и да завладее киното. И двамата имат от сега профили в инстаграм, които на този етап ние изцяло поддържаме:
Микаела https://www.instagram.com/mikaelalambovaofficial/
Крис https://www.instagram.com/krislambovofficial/
Красимир - Очакваме да продължим, да развиваме каналите ни в социалните мрежи и да стават все по-големи и посланието ни да достига до все повече хора. Много последователи са ни споделяли, че първоначално не са гледали видеата ни предвид това, че името на канала ни е "Живот със Синдром на Даун". Реално обаче видеата в канала ни са забавне и изпълнен с много смях и приключения. Вярваме, че всеки който изгледа някое от видеата ни с радост би се абонирал, както казва сина ни Крис "Много е важно"! А снимките ни може да видите в инстаграм профилът ни @lifewithdownsyndrome
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според теб се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Силвена - И по двете причини. Не е важно да показваш продукт само за пари. Важно е да предложиш качествена услуга или продукт, които са изпитани и на теб ти харесват, защото аудиторията трябва да се уважава, за да е лоялна.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Силвена - Винаги трябва да има ясен фокус. Всеки прави свой собствен избор според това, как иска да се развива, кои са му приоритетите и какви са му възможностите.
Красимир - В моя случай двете занимания вървят ръка за ръка, създал съм бизнес с много труд и любов и не бих могъл да го изоставя. Колкото и да ми е трудно да съчетавам двете работи се опитвам. Това е и една от причините да създаваме само две видеа месечно в канала ни в YouTube. Има обаче много примери за инфлуенсъри в България, които не работят нищо друго и това да си инфлуенсър на пълен работен ден, им е абсолютно достатъчно.
Каква е вашата рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Силвена - Рецепта нямам. Ние горим в това, което правим и посланието ни към хората, че всеки човек има права и различни възможности го предаваме по начина, който ние виждаме и усещаме в нашия живот. За нас е важно, какво искаш да кажеш с видеото или текстовото съдържание. И много важна е последователността.
Красимир - Постоянство и създаване на професионални, забавни и изпълнени със смисъл и послание клипове.
Kакъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Силвена - Всичко, което е свързано с преживявания или ме впечатли ми е интересно.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Силвена - Да, разбира се! Продукти, които не съответстват на моите виждания, разбирания, не употребявам и не ми подхождат.
Къде се виждате след 10 години професионално?
Силвена - Застъпник и мотиватор за правата на хората със синдром на Даун.
Красимир - Продължавайки да развивам бизнеса си, но и поддържайки социалните мрежи. А какво още ми предстои не знам, защото сега пиша книги, създавам дизайни на шарените ни чорапи, предстои да създадем и нещо лично свързано с нас. Всеки ден изплуват нови идеи, които тепърва ще осъществим. Надявам се след 10 години да сме успели!
Ако трябва да направите реклама на България като туристическа дестинация, какво бихте казали на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивирате да дойдат тук?
Силвена - По-скоро бих показала местата, които съм посетила. Пътувайки извън страната още повече оценявам разнообразието на природата и богатството от културни и исторически забележителности.
Красимир - Бих създал клип от местата, които сме посетили и ще посетим тепърва в България. Обичам красивите кадри, снимам и с дрон и вярвам, че ще имам силата да ги провокираме, гледайки видеата ни да посетят България. Много хора посещават местата, на които сме били гледайки нашите видеоклипове и ни изпращат снимки от същите локации.
Финално - ако трябва да спечелите нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Силвена - Да бъдат здрави! За всичко останало да се борят, да знаят правата си и да ги отстояват, да не се опитват да се вписват в рамки, когато са с различно мнение и мислене, защото това води до истинската промяна.
Красимир - Абонирайте се за канала ни Живот със Синдром на Даун и бъдете част от промяната, виждайки със собствените си очи, че въпреки всичко, човек трябва да се бори и да бъде щастлив.
НАЙ
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?
Петролът поскъпва леко под натиска на надежди за засилено търсене в Китай
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?