"Основното нещо, което трябва да притежава един инфлуенсър е умението да мотивира хората да бъдат най-добрата версия на себе си", открито споделя Маргита Кирякова пред Бисер Кунчев и продължава:

"Аз спадам към категорията на нано инфлуенсърите, за които думата популярност не мисля, че е точна, поради простата причина, че аудиторията ни не е достатъчно голяма, за да кажа, че съм популярна. Това което се стремя да правя е да следвам усещанията си, да не изневерявам на стила си и да съм максимално автентична."

Коя е тя?

Здравейте, казвам се Маргита Кирякова, на 31 г. Родом съм от Добрич, където завърших и средното си образование в Хуманитарна гимназия "Св. Св. Кирил и Методий", в паралелка с разширено изучаване на география и английски език. Там се зароди и страстта ми към географията, природата и пътуванията. Висшето ми образование завърших в Софийски университет със специалност "География", като след това специализирах в "Изменение на климата и управление на водите". По стечение на обстоятелствата не успях да работя по специалността си, за което съжалявам и до ден днешен, но географията остава в сърцето ми и винаги намирам начин да се връщам към нея. Въпреки това хората са казали, че всяко зло е за добро - преориентирах се към дигиталния маркетинг и продажбите, които открих, че ми пасват идеално и са моя страст вече повече от 5 години. Към момента основната ми дейност е да съм майка на пълен работен ден, която запълва всеки свободен миг с пътувания.

Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?

Никога не съм качвала съдържание с мисълта, че ще развия профила си до такава степен. Преди години колега ме попита, защо не отключа профила си в Instagram и не започна да качвам снимки от пътуванията ми, за да мотивирам хората да пътуват повече из България. Нямах отговор, за това след този коментар го направих - отключих профила си, започнах да се интересувам от обработка на снимки и да правя такава на кадрите, които качвам, да използвам хаштагове, локации на местата, които посещавам и малко по-малко нещата се случиха естествено.

Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?

Всеки човек е различен и уникален, всеки сам намира начин да вдъхновява хората около себе си, но ако си откровен с аудиторията си мисля, че няма как да не постигнеш успех. За мен е много важно, когато човек дава препоръки или прави ревюта на даден продукт/услуга/място е нужно да дава искрено и честно мнение за нещата. Да показва хубавите и лошите страни, които вижда в продукта/мястото. Друго основно нещо, което трябва да притежава един инфлуенсър е умението да мотивира хората да бъдат най-добрата версия на себе си. Да им покаже, че не е трудно да излязат на разходка, да заведат децата си в планината, да отидат на тренировка, да запишат нов курс, да научат нещо ново или просто да сготвят вкусна домашна храна, важното е в края на деня да знаеш, че може да си помогнал на някой, който е имал нужда от точно това побутване.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Относно втората част на въпроса, дали това може да е професия - отговорът ми е да! В световен мащаб и България има много примери, че добрите създатели на съдържание, които вкарват много време, любов и усилия в това, което правят спокойно се издържат от социалните мрежи.

Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?

Следвам доста хора в Instagram и всички са много различни помежду си и от всички има какво да научиш. От образованието и профилът ми мисля, че е ясно, че любими са ми травъл инфлуенсърите, от които можеш да черпиш идеи за нови места, да разучиш маршрутите в планината, да получиш съвет за екипировка, да прочетеш ревюта за дадени хотели/забележителности и т.н. През последната година започнах да следвам и доста мами инфлуенсъри, които пък ми дават ценна информация за бебешки стоки/услуги/игри/храни.

Доста от любимите ми български създатели на съдържание вече сте интервюирали в тази рубрика, за което ви благодаря. Ако трябва да посоча човек, които истински ме вдъхновява и мотивира всеки ден, то това би била - Силвия Стоянова (silvia.k.stoyanova).

Маргита Кирякова

Снимка: Личен архив

Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?

Целта в Instagram никога не ми е била да трупам последователи, а да задържа тези които вече имам, да им дам идея за красиво пътуване, забавна история или просто 1-2 минути от моя свят. Следващата ми цел е да мотивирам хората да пътуват повече сред природата с децата си, да им покажа, че това не е толкова трудно, а дава толкова много на тези малки човечета.

Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?

Винаги е комбинация и от двете. Както споменах по-горе, занимавам с продажби от повече от 5 години. За мен ключът към това да си добър в продажбите е да вярваш в това, което предлагаш. Ако ти си достатъчно уверен и сигурен в продукта, ако лично на теб ти харесва и знаеш, че с него можеш да помогнеш на хората, то той ще се продава с лекота.

Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?

Зависи до какво ниво искаш да развиеш профила си. Ако го правиш основно за забавление и не разчиташ на доходите от социалните медии, да, напълно е възможно и дори наложително да имаш друга професия. Но, ако искаш основните доходи да ти бъдат от създаване на съдържание за социалните мрежи, то според мен е необходимо да вложиш цялото си време, креативност, умения и усилия в това, за да си наистина добър и да даваш достатъчно добавена стойност както на потребителите, така и на рекламодателите.

Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?

Аз спадам към категорията на нано инфлуенсърите, за които думата популярност не мисля, че е точна, поради простата причина, че аудиторията ни не е достатъчно голяма, за да кажа, че съм популярна. Това което се стремя да правя е да следвам усещанията си, да не изневерявам на стила си и да съм максимално автентична.

Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?

Моята най-голяма мечта е да участвам в проект, който да ми позволи да обиколя света със семейството ми.

Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?

Разбира се! Случвало се е да отказвам партньорства, защото продуктът не отговаря на личността ми, на виждането ми за живота или на нуждите ми към съответния момент. Но това, че този продукт не отговаря на моите критерии, не означава, че не е хубав за други хора.

Къде се виждаш след 10 години професионално?

Постигнала голяма част от целите и мечтите си! Пътуваща по света и работеща, това което ме пали и е моя страст, а именно работа в дигиталния маркетинг и продажните, защото това е една сфера, която е много динамична, винаги има какво ново да научиш и няма как да ти стане скучна.

Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?

България е уникална страна! На своите 111 хил. км² площ тя събира толкова много красота и история - от високи омайни планини, които ти шептят своите тайни и легенди, през вековни гори, в които можеш да чуеш само шума на вятъра и реката, и обширни златни равнини, които се сливат с хоризонта, та чак до безкрайната морска шир, която гали и оформя бреговете на страната по най-красивите начини. Това е България! Страна, изпълнена с красива природа, богато културно-историческо наследство и гостоприемство, които ще ви пленят и ще останат в сърцето ви за цял живот. Посетете я, обещавам, че няма да съжалявате!

Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?

Пътувай и обичай България с мен!