Професия "Инфлуенсър" представя Анелия Ганчева
Бих искала да вдъхновявам, а не да влияя
"Завършила съм езикова гимназия с немски език, но също така съм учила английски и руски език. Учих бакалавър Медия в Шотландия и графичен дизайн в Италия. Изкарах и дистанционен едногодишен курс към американската асоциация Nutritional Therapy Association (NTA) за хранителен терапевт. Посветила съм се на това да говоря за здравословното хранене, но и менталното здраве и как да се чувстваме добре чрез това да се грижим за тялото си", открито споделя Анелия Ганчева пред Бисер Кунчев и продължава:
"Качествата, които един "инфлуенсър" или човек, който се показва по някакъв начин в социалните мрежи, трябва да притежава са най-вече честност, креативност, доза непукизъм и най-вече голямо желание."
Коя е тя?
Казвам се Анелия, но по-често се представям като Ани. На 28 години от Варна. Завършила съм езикова гимназия с немски език, но също така съм учила английски и руски език. Учих бакалавър Медия в Шотландия, където правих обмен в Австралия и стаж в bTV Новините. След това учих магистратура Графичен дизайн в Италия. Впоследствие изкарах и дистанционен едногодишен курс към американската асоциация Nutritional Therapy Association (NTA) за хранителен терапевт. Посветила съм се на това да говоря за здравословното хранене, но и менталното здраве и как да се чувстваме добре чрез това да се грижим за тялото си.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
В интерес на истината не се възприемам за инфлуенсър и по-скоро бих искала да вдъхновявам, а не да "влияя". Всичко с готвенето започна, когато се преместих да живея сама, а в последствие и се наложи да започна да си готвя. Снимах документален филм за университета, чрез който самата аз започнах да се храня по-здравословно и да обръщам внимание на храната и съставките. Започнах да записвам рецепти и си направих блог. Винаги съм обичала да снимам и впоследствие започнах да декорирам храната, да я снимам и да обработвам снимките. Визуалната част винаги ме е привличала и винаги съм искала да създавам някакъв вид изкуство. Тогава Instagram навлизаше в България - направих си профил и започнах да споделям рецептите. В един момент осъзнах, че имам и какво да разкажа - бях преминала през доста крайности с храната и исках да мотивирам всички, че изход има. С нарастването на последователите и отговорността нарастваше и реших да придобия и някаква квалификация, за да мога с право да говоря за храната. Така се записах да уча. Самата аз преминах през различни здравословни проблеми и това ме мотивира още повече да говоря, да пиша да помагам, но да готвя, да създавам рецепти, да ги снимам и споделям в профилите и сайта си. Отделно се занимавам с графичен дизайн и съм правила сама всичко по сайта и профилите си. Тоест готвене, декориране, снимане, обработване, дизайн - всичко е мое дело.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
За мен най-важно е човек да е обективен и честен и да споделя наистина собственото си мнение, а не да казва нещо заради реклама или пари. Хората усещат кога друг е искрен и кога го прави умишлено. Инфлуенсърството определено може да е професия, но е много важно да сме вярни на себе си и дори смятам, че е хубаво, когато някои хора те отследват, защото това означава, че не се припознават в теб. Аз, като потребител също често отследвам други профили. Важно е да се обградим с хора - в живота и в социалните мрежи, които ни вдъхновяват. Качествата, които един "инфлуенсър" или човек, който се показва по някакъв начин в социалните мрежи, трябва да притежава са най-вече честност, креативност, доза непукизъм и най-вече голямо желание.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
От чуждестранните харесвам много едно момиче от Австралия - Sarah"s Day. Възхищавам се много на креативността, отдадеността и желанието й за работа и нови неща. В интерес на истината не следвам просто "инфлуенсъри" - е, добре, следвам някои от известните български такива, но по-скоро периодично имам различни нужди и интереси и добавям такива профили. Например сега имам бебе и силно ме вълнуват бебешкият сън и хранене и съм последвала такива профили. Преди съм имала други интереси. И така всичко се променя постоянно. Разбира се, следвам известни български инфлуенсъри като Антоанет Пепе, Ивана Александрова, Радост Тодорова, Мона Гочев и много други.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
В момента имам малко дете и за жалост чисто физически не ми остава особено време за работа. Планирам да се запиша да уча още неща, да работя с клиенти, да създам моя линия продукти, да развивам профила и себе си още много. Имам безкрайно много идеи и в момента ми трябва само време за реализирането им, но съм си дала малка пауза, защото бебето е само на 6 месеца и съм си позволила да забавя темпото.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Комбинация от двете е - хората се доверяват на мнението ми, но все пак много зависи какъв е продуктът, каква е цената, достъпен ли е и така нататък. Тоест моето "показване" и мнение поставят началото, но после зависи от производителя, колко е убедителен и той и какво реално предлага.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Би било добре да не се разчита само на социалните мрежи за приходи, защото с тях всичко е моментно. Много пъти сме виждали да спират да работят и да нямаме достъп например. Тоест след 1-2-3-4 години е напълно възможно да няма социални мрежи или този тип инфлуенсърство да е залязло. В тази връзка е добре човек да има на какво друго да разчита като приход и професия.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Да съм максимално себе си - да споделям какво мисля, да съм искрена и да не показвам само захаросани неща, а и моменти от истинския живот. Тоест просто да съм себе си ... а който се припознава, ще остане. Нямам рецепета, не гоня определени цели - просто споделям, полезна съм, правя нещо, което ми е приятно и съм себе си както казах.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Може би някоя интересна храна или хранителен продукт, който е по-непознат за нашите ширини. Така ще мога да представя нещо интересно и различно на аудиторията си.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Да, има много такива. Имала съм доста запитвания за реклами, но някои продукти просто не отговарят на изисквания ми. Тъй като се занимвам със здравословно хранене и говоря основно за това, за мен е изключително важно съставът на продуктите, които показвам, да отговаря на изискванията ми. Има определени съставки, които ако присъстват в даден продукт, никога не бих го показала.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Бих искала да работя като хранителен терапевт - не разчитам, че след 10 години ще има социални мрежи, поне не по същия начин и не вярвам, че ще се изкарват пари от реклами по същия начин. Тоест, бих разчитала много повече на собствените си знания и умения, а социалните мрежи бих използвала за достигане на хора най-вече, за препоръкии за полезна информация. Бих искала да задълбоча знанията си в сферата на здравословното хранене.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Тъй като аз се занимавам с хранене и това е фокусът ми, може би бих показала традиционна храна и рецепти - тоест как вкусът се комбинира с други плюсове на България (като природата).
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Моето мото е, че здравословното е вкусно - да се грижиш за себе си и тялото си, е най-хубавото, което може да направиш!
НАЙ
Промяната в условията за абонатите на "Йеттел България" отива при регулаторите
Софийският университет и “Аурубис България” обединяват усилия по пътя към нисковъглеродна икономика
Ще има ли достатъчно газ през зимата и на каква цена?
Биткойнът за първи път надхвърли прага от 100 000 долара
Биткойнът за първи път надхвърли прага от 100 000 долара
Ще има ли достатъчно газ през зимата и на каква цена?
МФ и ЕК: Очаква се към края на годината да покрием инфлационния критерии за еврозоната
Промяната в условията за абонатите на "Йеттел България" отива при регулаторите