Проект за спестяване на 16 работни часа на месец, 192 часа на година или общо 24 работни дни годишно разработи един от участниците в тазгодишната стажантската програма на Лидл България. Пламен Цоков е студент по информационни технологии в Нидерландия и заедно с още 13 младежи, които следват в университети в България, Дания, Германия и Великобритания, стана част от петия, юбилеен випуск стажанти на Лидл България.

В рамките на два месеца, под ръководството на опитни ментори, те разработиха конкретни проекти, които на финала на програмата представиха пред топ мениджмънта на компанията.

снимка: LIDL

Освен проектът на Пламен, който допринесе за оптимизирането на отчитането на работното време в отдел "Продажби и логистика", имаше още много ценни и интересни идеи. Като например проектът на студентката в УНСС Елена Вутова, която разработи концепция за "Перфектен ден" на служителите в магазините на веригата по време на натоварените дни около коледните празници. Или идеите на Димитър Недялков, който следва бизнес администрация в университета в Манхайм, Германия и с проекта си се постара да улесни обмена на информация между различни звена в компанията. В отдел "Експанзия" помогнаха на Пресияна Ганева да измине стъпка по стъпка процеса по изготвянето на стратегия и план за потенциален нов магазин.

Всички стажанти споделиха, че програмата е отговорила или надхвърлила очакванията им. 100% посочиха, че в бъдеще биха избрали Lidl като работодател, като сред основните им мотиви за това са екипът, уважението, топлата и приятелска среда, възможностите за развитие и условията. 96% от тях пък биха я препоръчали на свои познати заради опита, стажа, новите контакти и шанса да видиш отвътре как работят компаниите. Участниците оценяват изключително високо работата си с ментор, който ги подкрепя, както и новите знания, които са придобили, включително за управление на проекти, анализ на данни, презентационни умения, работа в екип, отговорност, изграждане на личен бранд и др.

Именно това, че всеки стажант работи по конкретен проект с ментор, преминава се през серия от практични обучения и участва в различни събития отличава стажантската програма на Лидл България, като интересът към нея ежегодно нараства. Тя е една от успешните младежки програми, с които компанията осигурява на младежи без опит вход към успешна кариера и подпомага интеграцията им на пазара на труда. Близо 1/4 от преминалите стаж в Lidl стават част от екипа, като тази година общо 3-ма младежи ще продължат да работят в компанията.

Обратната връзка от стажантската програма препотвърждава резултатите от Graduate Survey 2024 - ежегодно независимо проучване, което класира най-предпочитаните работодатели в България според студентите. В него Лидл България отново е в топ 10 сред всички компании в страната и номер 1 сред търговските вериги.

Съдържание на: LIDL