Бизнесите искат мигновени резултати от дигиталната реклама, но правят много грешки
Иван Пантелеев, преподавател по дигитален маркетинг и партньор в дигитална агенция Xplora, в подкаста "Какво могат парите"
Маркетингът - и специфично дигиталният маркетинг - днес е една от основните вертикали в дейността на почти всяка компания. Както обичам да казвам - ако имаш бизнес, имаш маркетинг. Това каза в студиото на "Какво могат парите" Иван Пантелеев, преподавател по дигитален маркетинг и партньор в агенцията за дигитален маркетинг Xplora.
Разговорът беше насочен към това как компаниите организират и управляват своите рекламни и маркетингови активности онлайн, като експертът даде много полезни съвети и очерта основните грешки, които биват допускани и които пречат за това една компания да постигне резултати.
"Не бива да забравяме, че хората използват дигиталното пространство за да се забавляват, да общуват с близките си, да се информират, да учат нови неща и едва тогава да пазаруват. И ние трябва да открием как да влезем в първите 4 категории с нашето предложение." - обърна внимание още гостът. "Трябва да сме наясно как хората търсят информация в интернет и как нашият бизнес може да участва в това - да попадне на точното място и време, когато потребителят има нужда от нашата услуга или продукт." - сподели още той.
В интервюто Иван Пантелеев посочи, че много бизнеси не си дават сметка за конкуренцията, която съществува на пазара - и по отношение на потребителите, и по отношение на рекламирането като канали и комуникационни форми. Той очерта някои тенденции в дигиталната комуникация с потребителите, като обясни, че бизнесите трябва да си дават ясна сметка къде се намира съответният комуникационен канал в тяхната потребителска пътека и маркетинг фуния.
"Любимият ми въпрос към компаниите е - какво ще се случи, ако днес изчезне вашата Фейсбук страница, например. Някои бизнеси казват - нищо, ще продължа да работя, не съм зависим от тази социална мрежа. Други казват - аз съм "чао", ще приключат всичките ми продажби от раз."
В интервюто вижте и чуйте още:
- Как да определим рекламния си бюджет?
- Какво означава PESTEL анализът за проследяване на потребителското поведение и колко важни са данните в маркетинга?
- Какво представлява сторителингът и как помага за изграждането на доверие?
- Как изкуственият интелект ще промени маркетинга на компаниите?
- Какво означават микромоментите в продажбите и дигиталния маркетинг?
- Как работят програмите за лоялност и за кои бизнеси са приложими и успешни?