По този начин Гугъл ще конкурира компании като Юбър (Uber) и Лифт (Lyft), предадоха ТАСС Асошиейтед прес и БТА.

Гугъл ще използва за тази цел навигационното приложение Уейз (Waze), което придоби през 2013 година. То позволява да се следи в реално време състоянието на пътищата и да се избере оптималният маршрут.

Гугъл възнамерява да задейства услугата тази есен, като засега тя ще е достъпна само на територията на Сан Франциско (Калифорния) и околностите му. Компанията се надява да разшири своята сфера на дейност и в други градове и щати, ако проектът се окаже успешен.

Ключова разлика при новата услуга на Гугъл в сравнение с конкурентите ще бъде, че шофьорите, използващи Уейз, ще могат да качват само тези пътници, които са им на път.

Последните пък ще плащат само разходите за изразходеното гориво по време на пътуването плюс малко отгоре за амортизация на колата.

Първоначално Гугъл не планира да взима процент от заработеното от водачите. Преди време Гугъл бе инвеститор в Юбър,