Това поиска Германската федерална служба за автомобилен транспорт в писмо до Фолксваген (Volkswagen AG),  съобщи днес германското издание "Билд ам зонтаг", цитирано от ТАСС.

Представител на автомобилостроителя посочи, че компанията ще представи плана още идните дни.

По-рано същото издание писа, че германският производител на резервни части Бош (Bosch) още през 2007 година е предупреждавал Фолксваген (Volkswagen) да не използва доставения от него софтуер за редовни операции по измерване на отработените газове.

Бош е доставил софтуера "предвиден само за вътрешни тестове на компанията", посочва изданието.

Представител на Бош е отказал коментар за реакцията на Фолксваген на предупреждението, позовавайки се на поверителността на търговските отношения между двете компании.

От своя страна "Франфуртер алгемайне зонтагсцайтунг" съобщава, че инженер на Фолксваген изразил безпокойство за незаконни практики във връзка с газовите емисии още през 2011 година. Изданието също се позовава на вътрешното разследване.

Засега "Фолксваген" не е отвърнал на молбата на АП да коментира информацията.

Германският автомобилен гигант призна тази седмица, че 11 милиона дизелови автомобили на компанията са били снабдени със софтуера, целящ да манипулира екотестовете в САЩ.

Скандалът >>>

Фолксваген посочи, че 11 милиона автомобила по света са засегнати и че компанията заделя 6,5 милиарда евро, с които да покрие разходите по скандала.

Рокади по върха във Фолксваген, Ауди и Порше

Ръководството на Фолксваген (Volkswagen) е решило временно да отстрани от длъжност шефовете на отделите за изследвания и разработки на леки автомобили в самия концерн, а също така в подразделението за луксозни автомобили Ауди (Audi) и за спортни коли Порше (Porche), информира Ройтерс, като се позовава на осведомени източници.

Надзорният съвет на Фолксваген реши в петък да пусне в отпуска някои от служителите си до изясняване на подробностите около скандала без да посочва имена.

Съветът също така назначи ръководителя на Порше Матиас Мюлер за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант на мястото на подалия оставка заради екоскандала Мартин Винтеркорн.