Професия "Инфлуенсър" представя Даниела Динева
Аз съм майка на три момчета, покрита от главата до петите с брашно
"Най-интересни са продуктите, които ти самият създаваш. Защото там си вложил своята креативност и въпреки това не си сигурен как ще се възприеме от аудиторията", открито споделя Даниела Динева пред Бисер Кунчев и продължава:
"Споделянето на съдържанието с голяма аудитория е голяма отговорност и посланията, които отправяш, трябва да стоиш твърдо зад тях. То трябва да бъде автентично, да представя твоите силни страни, да бъде в съотношение 80% полезно и 20% платено партньорство. Възможно е един инфлуенсър да има друга професия, но по някакъв начин да е взаимно свързана - например да бъде фотограф, маркетинг специалист или друга, която да допълва и да надгражда създаването на съдържание."
Коя е тя?
Казвам се Даниела Динева и съм родена в топлия град Ямбол. Завършила съм магистър Публична администрация, но така и не заобичах държавния сектор и животът ме срещна с маркетинга още като студентка II курс. Работих дълги години в рекламна агенция, в която натрупах безценен опит от работа с клиенти през всевъзможни сектори, работа с дизайнери, с печатници, работа на терен и организиране на събития. Школата там е безценна, тъй като се явяваш свързващото звено между бранда и подизпълнителя. Никога не е скучно и винаги има какво ново да научиш. Последните 5 години, преди да родя първото си дете, работих в маркетинг отдела на голяма българска банка. Организирах събития от страна на клиента, които бяха доста разнообразни и работата ми носеше огромно удоволствие.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Не съм имала за цел да развивам профила си като бизнес. Започнах да споделям живота си с хората, които ме следват. По време на майчинството всички търсим достъп до различна и ценна информация. Доста дами намират съдържанието за полезно, получавам съобщения, че ги вдъхновявам. Наскоро една дама сподели, че съм я вдъхновила за голямо семейство и гледайки ме отстрани се е решила на трето дете.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Най-вече да бъде отговорен като човек, професионалист. Споделянето на съдържанието с голяма аудитория е голяма отговорност и посланията, които отправяш, трябва да стоиш твърдо зад тях.
Не е редно и честно да работиш с конкурентни брандове от една и съща сфера или профилът ти да се превръща в рекламна страница от памперси до висок клас козметика. Съдържанието, което предоставяш да бъде автентично, да представя твоите силни страни, да бъде в съотношение 80% полезно и 20% платено партньорство.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Следя руските инфлуенсъри, които са ненадминати откъм таланти в кулинарията - сладкарство и пекарство. От българските колеги се възхищавам на момичета, които творят със сърце и влагат много знания и професионализъм Елица Бехар, Бибонс, Звезделина Цолова, Радостина Ганева, която увлекателно ни разхожда до непознати за нас места.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Безспорно зад всяка една цифра стои един нов човек, който се присъединил към моята общност и това ме радва. Новите цели за 2023 г. са свързани със създаване на повече качествено и полезно съдържание за аудиторията и разработване на няколко български авторски продукта, които все още не мога да споделя. Личният подход да бъде изведен на предна позиция и да не си част от масовото съдържание.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Заради доверието, което си изградил ти самият в потребителя. Много хора споделят, че са си купили продукт, който съм препоръчала, защото знаят, че няма да ги подведа. Аз работя с много малко партньори и то не защото нямам предложения, а точно обратното - предпочитам малко, но отбрани и доверени брандове, които самата аз лично ползвам. Не бих си сложила името до продукт/марка, на която нямам доверие и не ползвам в ежедневието си.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Възможно е да има друга професия, но по някакъв начин да е взаимно свързана - например да бъде фотограф, маркетинг специалист или друга, която да допълва и да надгражда създаването на съдържание. Да си достатъчно добър в нещо, е нужно да му отделяш специално внимание, а не да го правиш в обедната почивка.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Нямам такава рецепта. Правя всичко от душа и със сърце. Ако в един момент се изчерпя, ще се насоча в друга сфера, която би ми носила начин на себеизразяване.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Най-интересни са продуктите, които ти самият създаваш. Защото там си вложил своята креативност и въпреки това не си сигурен как ще се възприеме от аудиторията.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Да. Всички, които не се вписват в моите разбирания за добър и качествен живот. Например да рекламирам ресторант за бързо хранене, при положение, че не влизам в такива вериги и у дома винаги има домашна прясна храна.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Може би дигиталният свят под една или друга форма или с физическо място за продажба на сладкиши, кой знае.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Бих ги разходила виртуално из страната ни, да им покажа красотата на тази прекрасна страна, да им разкрия тайните как да си направят домашна вита баница или да ги срещна с производители на местни фермерски продукти, винарски изби в различни кътчета на страната.
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Майка на три момчета, покрита от глава до пети с брашно, човек, който създава рецепти за домашни печива.
НАЙ
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Китай вдига най-големия ВЕЦ в света, но с това поставя в риск милиони в Индия и Бангладеш
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Почина Осаму Сузуки - емблематичният шеф на японския автомобилен гигант
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Китай вдига най-големия ВЕЦ в света, но с това поставя в риск милиони в Индия и Бангладеш