"Именно най-успешните инфлуенсъри днес са започнали онлайн кариерата си като хоби, страст, нещо което ги е палило и е подтикнало потребителите им с течение на времето да се превърнат във верни последователи", открито споделя Антоанет Пепе пред Бисер Кунчев и продължава:

"Инфлуенсърството е професия, но думата "инфлуенсър" е криворазбрана. Да имаш последователи в Инстаграм не е достатъчно! Смятам дори, че фразата "създател на съдържание" е в пъти по-подходяща. Да създаваш съдържание е работа на пълен работен ден и само хората, които го правят, знаят какви усилия се изискват. Трябва да притежаваш креативност, постоянство и отдаденост."

Коя е тя?

Казвам се Антоанета Пепелджийска, по-позната като Антоанет Пепе. Родена съм през юни, 1990 в София. Предполагам за това днес черпя голяма доза вдъхновние от дългите разходки из софийските улиците през пролетта, когато короните на дърветата хвърлят сянка, а слънчевите лъчи галят нежно тялото. Завърших английска гимназия с профил мениджъмънт, изучавах повечето икономически предмети, но още тогава усетих, че няма да се занимавам с финанси, а по-скоро с предприемачество и маркетинг. Интуицията не ме подведе. Избрах да следвам "Комуникации и медии" в Лъфбра, Англия. Животът ми там ме научи на много и допринесе за това да израсна като личност. В началото бях изненадана, че професорите не се вълнуваха колко добре знам материала, а какво имам да кажа за онова, което съм научила. С други думи - научих се да мисля, да имам лично мнение и да го изразявам. Завърнах се в България, след като завърших и започнах работа в НПО в сферата на европроектите.

Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?

Докато се занимавах с европроектите, моя приятелка се раздели с гаджето си. Имаше нужда да излива емоцията си навън и прекарвахме много време на телефона. За жалост работата често ме възпрепятстваше и й предложих да си разменяме мейли и да й отговарям, когато имам възможност. Именно там, в схлупения офис, се роди идеята за блога ми Letters to Antoinette. Дадох си сметка, че има много хора, които нямат с кого да споделят и че една платформа за взаимопомощ би била от ползва на много хора. Но за да изградя доверие у читтателите си, да ги мотивирам да ми изпращат писма и да дискутираме различни житейски теми, първо трябваше да се разкрия самата аз.

Така започнах да разказвам лични истории. Не след дълго започнах да общувам с хора от цял свят, които ми изпращаха писма със своите истории. С времето аудиторията нарастваше, както и доверието им. Да си инфлуенсър означава да влияеш. Последователите ти - те те правят инфлуенсър. Ако е самоцел, едва ли някога ще бъде постигната, а и потребителите са много сетивни и ще разберат веднага. Да си инфлуенсър е вече професия и няма нищо лошо в това да превърнеш хобито си в работа. Казвам го, защото именно най-успешните инфлуенсъри днес са започнали онлайн кариерата си като хоби, страст, нещо което ги е палило и е подтикнало потребителите им с течение на времето да се превърнат във верни последователи.

Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?

Автентичност, откровеност, непринуденост. Инфлуенсърството е професия, но думата "инфлуенсър" е криворазбрана. Да имаш последователи в Инстаграм не е достатъчно! Смятам дори, че фразата "създател на съдържание" е в пъти по-подходяща. Да създаваш съдържание е работа на пълен работен ден и само хората, които го правят, знаят какви усилия се изискват. Трябва да притежаваш креативност, постоянство и отдаденост. Също така и много другите технически познания, които често остават "зад камера". Трябва със сигурност да познаваш инструментите на дигиталния маркетинг и да имаш умения да обработваш видеа и снимки. И не, не говоря за филтри, а за доста по-сложни програми за монтаж и други, които използвам, когато създавам влоговете си в YouTube.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?

Харесвам инфлуенсъри, от които мога да се вдъхновя и да науча нещо, които са непринудени в поведението си, но същевременно се стараят да качват естетически издържано съдържание, без да го пудрят излишно. За мен всичко се крие в баланса. Да бъдеш естествен, но и да влагаш сърце и душа в продукта, който представяш. Вдъхновяват ме Mellissa Woodhealth - правя нейните тренировки ежедневно, както и на Boho Beautiful. Допада ми Emili Sindlev като стил.

Снимка: Ангел Захаринов

Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?

Известно време отсъствах в УТ, така че очаквайте завръщане много скоро. Имам бранд за артикули за дома - Blesscent :) в сайта ще откриете разнообразие от свещи, дифурзери, както и козметика. Не знам дали ще има втора книга, но пък подготвям нещо много интересно, което да кажем, че е като естествено продължение на книгата "Розовият балон", която издадох преди година. Виждам се като ментор, лайф коуч. Палят ме разговорите с хора, това да помагам, да търся решение на проблеми. Мисля да се развивам в тази посока. Обичам работата си като създател на съдържание, но от осем години се занимавам с това и е време за лека промяна и изместване на фокуса. Искам да бъда полезна, да нося стойност, така че в момента работя именно върху това.

Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?

Двустранно е. Потребител може да подмине билборд, но да си поръча изобразеното на него, след като го е видял в профила на инфлуенсър, където продуктът е представен много по-естествено. Дори смятам, че понякога сме склонни да се доверим сляпо на любим инфлуенсър и да не задълбаваме в качествата на продукта. Днес живеем на толкова бързи обороти - имаме нужда някой да ни предостави правилното решение с прости думи, за да не го мислим много много. Кой е най-добрият крем срещу акне, как да се справим с целулита, как да преодолеем раздяла. Ние смиламе информацията и я предоставяме в опростен и съкратен вариант, за да спестим време на потребителите.

Снимка: Ангел Захаринов

Именно там е и силата на инфлуенсъра. Но и голямата отговорност. Аз самата винаги много внимателно подбирам какво ще рекламирам. Отказвала съм и ще продължавам да го отказвам кампании за продукти и услуги, които не са част от мен, от начина ми на живот или в качествата, на които не съм се убедила лично. Предпочитам да губя пари, но не искам да губя доверието на последователите си. Иначе казано - задължително изпробвам нещата, които препоръчвам и заставам с името си зад тях.

Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?

Стига да има време и енергия човек, защо да не се занимава с повече от една дейност? Самата аз имам бранд. А и да отглеждаш три деца си е работа на пълен работен ден хехе. Знаеш ли, интересното при това да си инфлуенсър е, че все пак трябва да има какво да представяш онлайн. Така че всяко преживяване, което можеш да споделиш с аудиторията си, може да ти е само в плюс. В това число една допълнителна дейност може да разбообрази съдържанието ти и да ти даде нови теми за разискване. От гледна точка на финансите - да инфлуенсърството е професия сама по себе си. Да си инфлуенсър днес означава да си предприемач. Работиш с клиенти, снимаш реклами, занимаваш се със счетоводство, създаваш съдържание, монтираш, коуникираш с последовтелите, гримьор и стилист си. Разбира се, с нарастването на ангажиментите, идва момент, в който е добре да имаш екип, който да работи по личния бранд на инфлуенсъра.

Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?

Няма рецепта. Ще има както възходи, така и падения. И да подчертая - най-ветровито е на върха. Така че популярността е нещо, което идва естествено, когато аудиторията вижда стойност и смисъл в това, което правим онлайн. Или когато има скандал, който да й привлече вниманието. Второто, разбира се, е нещо което не носи дългорочност, но пък някои предпочитат този по-лесен път. И тук е добре да направим разграничаване между инфлуенсъри и популярни лица, които са известни не заради характера и личността си, а защото са участвали в телевизионни формати и риалити предавания. Да, един инфлуенсър и една реалити звезда могат да имат еднакъв брой последователи - въпросът е на кого потребителят има повече доверие. Като обратна връзка от клиентите си знам, че един създател на съдържание с лоялна аудитория е в пъти по-полезен на брандовете от някоя популярна личност. И основната причина тук е не в личността, а в липсата на изградени по-лични отношения с последователите си.

Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?

Не съм се замисляла. Предполагам, че ще ми бъде интересно да представя някоя различна услуга или преживяване, а не толкова продукт. Обичам нестандартните пътувания и разтърсващи преживявания. В книгата си разказвам за някои доста необикновени места, на които съм попадала. Предизвикателствата са ми страст.

Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?

Много са. Всички продукти, които не се вписват в лайфстайла ми - не бих ги представяла. Като например продукти за отслабване, хазарт и други.

Къде се виждаш след 10 години професионално?

Обучител. Писател.

Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?

Бих им показала кадри на красивата ни природа, които ще бъдат съпътствани с кратки разкази за традициите ни. Кукери, нестинари, народни танци... толкова сме богати на културно наследство, че дори не знам откъде да започна.

Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?

Хората, които припознават поне в частица от мен или част от моя свят, които вижда смисъл от съдържанието, което създавам стават мои последователи. Предпочитам това да става естествено и само по желание на хората, за да има смисъл и удоволствие за всички. Ключовата думичка тук е "Ако". Знам много добре от опит, че няма как да се харесам на всички, а и не е необходимо да се стремя към това. И най-хубавото днес в дигиталната среда е, че всеки един има избор - да консумира или да неглижира нечие послание и съдържание.