Блокирано пристанище в Китай забавя и оскъпява световната търговия

Корабите се бавят вече по 16 дни, цените на контейнерите до Европа са поскъпнали близо 7 пъти

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нарича се хиперинфлация. Жълтите просто показват колко струват напечатаните им хартишки. А останалите треперят, защото всички валути са вързани към долара и потъват сите като контейнер с китайска стомана. На този свят има два вечни актива. Злато и ресурси (територия, ползени изкопаеми, плодородна почва, вода). За последното дори в момента се водят войни по цял свят. Другото не се купува с цел да се спекулира, а като резерви за черни дни и е отражение на част от ресурсите. Пък било то само за електроника... Всичко ще се обезцени. От т.нар. активи като акции в балони от ранга на Мъск, до реални такива като земя и имоти. И тази хиперинфлация беше ЦЕЛЕНАСОЧЕНО търсена! За да може богатите да станат още по-богати като изкупят после всичко на безценица, плащайки с обезценяващи се хартийки. Може да почне производство в Европа, но ключовите редки елементи са пак в Китай. И дори да имахме всичко необходимо, пак липсват специалистите, защото те не се градят от днес за утре. Искат се години!

Китайците се оказаха големи лъжци. Обявяват по 20 ковидо-заразени на ден, но затварят милионни градове пак от Ковид.

Винаги нищо не си разбрал, не се мъчи, пусни си планета и си сипи една пърцуца. Наздраве!

Абе как преди 50 години всичко се произвеждаше в европа. Вярно цените бяха по-високи, но и покупателната способност беше в пъти по-висока. Да не говорим за качеството. Сус бре алчни дебили. Спрете се малко. Поробихте хората, унищожихте природата и пак не ви стига.

Години се държеше на качество, надеждност и реноме. Сега се гонят ниски разходи и високи маржове, та толкова за капитализма, успехите и надмощието.

Някой пак ни взима за шарани... Янтиан има 30-на кейови места и годишно обработва само 13 милиона контейнера, а през 2019-а китайските пристанища са се оправили с 231 милиона контейнера;)

Верно е шаран, според теб контейнерите от Европа, САЩ и другите континенти как се връщат пак в Китай?

Не си познал, кой точно плаща да се возят празни контейнери? Не става така, китайците също купуват стоки от света и така се въртят контейнерите. Е може и да има някой празен но никой няма да плаща хиляди на кораб да върти натоварен с празни контейнери, не се излагай.

Който има мерак търси решение а не плаче пред средствата за масова информация... Контейнерите складирани в Янтиан са на около 40 километра от редицата контейнерни терминали в Шекоу, Чиван и Маван, които отдавна се превърнаха почти в едно пристанище. Пътя по море за корабите между котвената стоянка на която са сега и там където биха ги обработили в нормален срок е 60-на морски мили, тоест 4-6 часа. Така че с какъв колапс ни плашат?!

Аз съм един от нещастниците с контейнер на китайското крайбрежие.За справка:обичайната цена до порт Варна за голям 40футов е около 3000долара. Днес ме оферираха с 14 900$. Това е страшно увеличение и не е калкулирано досега.Тепърва Европа ще го калкулира.Ще изревем доста яко.Аз бях ербап и се озъбих на корабите - казах че имам оферта от 12 000 долара за влак от Шанхай.Да ама и влака дигна цената - 20 000$. За тези които говорят да си произвеждаме тук: Правя производство - но пак съм зависим от доставките.Електрониката идва от Китай-няма алтернатива.Тука можем само да асемблираме.Нямате и представа колко е зависим света от корабоплаването.БМВ Мерцедес Пежо Фиат - всичко е зависимо от чиповете на Китай.Огледайте се и пак помислете

И аз водих подобен разговор днес със спедиторите си. Стоките ми са на друго пристанище в Китай, но цената за доставката е повече от двойно по-висока. Предполагам, че това ще се отрази на цената на доста различни стоки.

А защо всичко идва от Китай бе цурвул. Нали си падате по глобалистиката. Запомни че нищо не е по голямо от хляба!

Се търси ниска себестойност кавал, иначе ще си купиш телевизор за 700 лв на 36 март. А чисто новата ти пластмасова бангия няма да струва 20-40 000 лв а 100 к, ду ю ъндърстенд ми?

А защо не си правиш електрониката тука? Чипове и другата карантия може да ги внесеш от САЩ и Европа, платките могат и у нас да ги проектират, ецнат и наситят. В София са най-малко две големи фирми, които могат да ти изплюят над 1000 бройки за седмица (не зная колко ти е сложна електрониката). Нека позная - излиза ти от три до пет пъти по-скъпо. Вероятно тази електроника е основа част от вашата продукция. По статията - Китай не може вечно да я играе тази игра. И в търговията на всяко действие има противодействие.

Контейнери, проблема е че от Китай пътуват много контейнери за навсякъде. В обратна посока обаче няма износ към Китай, отделно че заради икономическата война на САЩ срещу тях се крият и много контейнери. Това го чувам от не един спедитор, само че тъпоъгълниците тук отново плюят китайците. Аз не познавам производител и държава който иска да си продаде стоката веднага, но тея тука живеят в паралената вселена на детската градина.

да се чете - да не иска извинявам се пропуска

......Ти да нидиш и долара стана 1.65 лв. еии много зле са това американците.....

Китай просто ни загатва за своята сила. Сякаш ни казва - Не започвайте война срещу нас. Разобличителя

България трябва сама да произвежда всичко необходимо. От оръжия ,мебели,храна , енергия. При катаклизъм всеки се затваря да храни своите хора. Сега България не може да нахрани 500 000 българи ,за другите се внася храна.

Няма такава самодостатъчна държава, която да си произвежда и задоволява нуждите от всичко необходимо. Ако си си живял през времето 1970-90г. щеше да знаеш, че тогава уж си произвеждахме, ама си и внасяхме.. и не беше добре.

Да, но вносът бе много по-малък от износа!

Аха. Затова държавния дълг стана 130% от БВП, заради ниския внос и големият износ. Кретен.

Ти откри топлата вода. Само АЕЦ Козлодуй остана да затворят, тоя за отваряне на икономика говори. Ти на кой свет живееш?

Икономика, която внася мартеници, чесън и клечки за зъби от КИТАЙ(нямам по-големи букви), да ЗАПОЧНЕ си произвежда всичко, при положение, че народонаселението скачаше по площадите да си закрие всичкото производство, само и само за да може да лапкат банани целогодишно ?

Не му обяснявай, момчето навярно е под 30, оптимистче

Тъпунгер, как се издържа производство без пазар?

Много си изостанал, вече внасяме и керемиди, тухли и пирони, абе сила сме голяма! :D

Проблемът не е в Китайците, а в американските чакали и измислената им търговска война.

Цена на контейнер до Амстердам преди половин година беше $9900-9950. Автора на тоя пасквил иска да каже, че сгвга въпросният контейнер струв $60-70 000? Всъщност струва около $10 500.

А бе не знам къде гледаш тез цени....цената беше 1800 сега 3600....ам карай. Да не оворим и колко контейнера седят празни из цялата страна и няма кой да ги закара до простанищата....а оттам докато стигнат обратно в Китай да ги напълнят....ще минат месеци.

Амстердам? Аз карам само Солун, рядко и Пирея, пристанищата са на китайците там а и бая фирми имат конзоли. За българските пристанища не искам и да чуя.

А пък 2 те пристанища в САЩ, кото могат да приемат китайси кораби, нямат опашки от 100 кораба от половин година насам....информирайте се малко... Да не говорим за силикона, койо се слага във ваксините, и в чиповете....или за индустриалците, които преди година рязнаха производствоо и сега не могат да наваксат, а скалдовете им са празни, защои всичко се поръчва в последната секунда...чували ли сте, че живеем в ГЛОБАЛЕН свят? Това заглавие е подигравка!

Точно ще плати на корабната линия да кандилка празни контейнери до Китай? Нали това е идеята, ние взимаме от тях, те от нас неща които нямат, само че благодарение на измислените икономически войни на някои измислени държави сега сме тоя хал.

Китайците отдавна разбраха, че ориза е само гарнитура. А Г-7 или САЩ, колкото и да се мъчат да ги ограничават, само ще усложняват нещата. Ами така ще е, след като Русия все им беше виновна за всичко толкова години, а през това време Китай бавно но уверено се превърна в най-силната икономика и на практика всички са им в ръцете.

Държава на 4000 години, викаш само на ориз, а. Да сме знаели и ние да я караме на ориз,може би щеше да ни се отрази добре на умствения ни капацитет.

Ориза всъщност замества хляба, а както е известно и ние сме карали доста време на хляб и сол, но за съжаление не сме най-голямата икономика в света

Хахахаха Великия запад, дето ако Китай не им прави и чорапите, ония боси ще ходят.

хахахаха ес- сащ, възпиране на китай. възпреха го ббаахахаахаха

Ае пак тъпак дето се превъзнасяше как Руслямска държава вече си правела всичко сама покрай ембаргото седнал да реве за Европа и САЩ.

Ми кефете се бе! Нали G7 решиха да възпират Китай? И ние останалите от ЕС ръкопляскахме и подкрепяме?! Ето - китайците сами са затворили едно пристанище. Кефете се бе! Ограничаването започна!

се научиха покрай ковид идиотите как да създават хаос по света и после да печелят от изкуствено създадените кризи. Да му мисли плебсът...

Спекуланти в комунистически Китай? Не може да бъде.

Крайно време е да пусна ЖП линията, за да тръгнат контейнерите през турция и България. Тия кораби на фона на ЖПто са пълен булшит! Много хора са против новия път на коприната, но той е неизбежна търговска връзка, която има потенциала да ПОЗЛАТИ нашата държава! Това ЕС и САЩ ще се борят със зъби и нокти да не го позволят!

Имаш ли представа колко контейнера транспортира един кораб и колко един влак ?

Имам, да. А ти имаш ли представа колко време отнема влак от чайна до софия?

Докато един кораб контейнеровоз отиде и се върне, влакът ще направи 4 обиколки.

Само дето като тръгне единия влак, след него може да тръгне още един. После трети. Да не би логиката ти да е, че докато пътува единия влак, няма да може да пътува друг?

Влаковете не могат да пътуват един след друг, тъй като има и друг трафик по тези линии. Освен ако не се направи една отделна линия от Китай до Европа, което няма как да се случи. И превоза с контейнеровоз (ако няма спънки по пътя) е по-бърз и по-евтин от този с влак-а. И не си мисли, че въпросният влак се движи със 100 км/ч. И от друга страна - колко ще струва и колко време ще отнеме да се доставят с влак 20 000 контейнера от Китай до Европа?

Не само това. Влака пристига на гарата в града директно. Контейноровиза товари, разтоварва, после следва друг транспорт и т.н. Влака стигне ли до европа директно се прекачат вагоните и заминават по градове. Три морета, ЕС и хуй ми.. Чайна може да залее европа със стока и ресурси! Вкл енергийни и други редки ресурси. ЕС и САЩ газ пикаят по тази тема, но това е наш Български изконен интерес от хиляди години! Още в древността ние сме били транспортен и пазарен "хъб"! Трябва да защитаваме нашия Български интерес и не на последно място - ТРЯБВА ДА СЕ ВЪОРЪЖИМ, защотщ никой не обича успешни народи!!!!

Има но са претъпкани и доближават цената на въздушния транспорт. Иначе в Полша има голям хъб където разтоварват и после с камиони по Европа. Такова искаха да правят и с летище Пловдив ама видни управленци направиха всичко проекта да се провали. Та влакове през Турция от 36 март нататък.

250 км в час ,за 20 часа са 5000 км

Първо на коприната заобикаля България. Както всички големи инвеститори.

Китайците били лоши ама всичкото западно фирми им ползват услугите.

Шматко непоръбена, жълтите са им работници бе, уй сплескан!

Ай ай Бай Ганьо културния, дето освен да псува като вожда си от Банкя, друго не може. А ти не си ли сплескан бе? Ти да не си някакъв МИЛИОНЕР бе ? Анонимен жалък драскач, дето псува по непознати хора, избиващ си дебилните комплекси.

И несплескания женски полов орган ако може да ме ОБОРИ Както и тъпаците дето ми цъкат минуси. Дайде да видим масова западна стока, дето да НЕ се произвежда в Китай. Или Индия.

Аааа, има мараконки от Виетнам..

ЦЯЛАТА ВИ ЗАПАДНАЛА ДЕРЬМОКРАЦИЯ ВИСИ НА ЕДНО КИТАЙСКО ПРИСТАНИЩЕ... Накратко. Няма фащ няма ЕС... Всичко е потрЕС!

А великата Русия де е?

Където си иска . А ти пак в говната .