Така френските власти се присъединяват към усилията на други европейски правителства, опитващи се да насърчат използването на велосипеди с цел да се подобри здравето на населението, да се намали замърсяването на околната среда и да се ограничи употребата на въглеводородни горива.

Вече няколко страни, сред тях Холандия, Дания, Германия, Великобритания и Белгия, прилагат различни стимулиращи схеми за хора, които се придвижват до работа с колела - данъчни облекчения, плащания на изминат километър и финансова подкрепа за купуване на велосипеди.

Във Франция около 20 компании и институции, в които работят общо около 10 000 души, се договориха да плащат на служителите си по 25 евроцента на километър пробег с колело до работата, съобщи днес транспортното министерство. Като отбеляза, че придвижването с градски транспорт или лични коли до работа и обратно вече така или иначе се субсидира, френският транспортен министър Фредерик Кювилие каза, че ако резултатите от начинанието се окажат обещаващи, ще се премине към втори етап на експеримента.

Министерството се надява, че поощрителната схема за ходене на работа с колело ще повиши тази форма на придвижване с 50 на сто. В момента с велосипед на работа ходят 2,4 на сто. За базова дистанция между дома и работата е взето разстоянието от 3,5 км. Това би означавало 800 млн. велокилометри на месец.