Това съобщиха от пресцентъра на комисията. Целта на проверката е била да се намалят възможностите за възникване на спорове и недоволства от страна на клиентите на банките.

КЗП е изготвила и изпратила към всяка от банките препоръки за отстраняване на неясноти в определени клаузи или непълни съответствия с нормативните изисквания. КЗП планира да направи преглед на условията за клиентите при останалите финансови посредници, предлагащи небанкови финансови услуги.

Представителите на Асоциацията на банките в България подчертаха увереността си в готовността на банките да съдействат за отстраняване на допуснати пропуски и несъвършенства в общите условия, където такива са установени. Според тях подобни инициативи водят не само до по-висока защита на интересите на потребителите и повишаване на доверието им в банковата система, но и улесняват работата на доставчиците на такива услуги и постигането на по-голяма удoвлетвореност на техните клиенти.

Само преди дни адвокат Николай Ганев заяви, че с новите промени в Закона за потребителския кредит клиентите пак няма да бъдат защитени. Той определи проектът за изменение, внесен от кабинета, като „правна глупост".