Търговци призоваха ЕС да разреши кризата в Червено море
"Колкото по-дълго корабите преминават по по-дългия маршрут, толкова по-дълго бизнесът и потребителите ще страдат от допълнителни разходи", се казва в позиция на "Юрокомърс"
Организацията на европейските търговци на дребно "Юрокомърс" (Eurocommerce) призова европейските институции и страните членки на ЕС да направят необходимото, за да разрешат кризата в Червено море, която нарушава глобалната търговия, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Още по темата
В писмо, адресирано до външния министър на Белгия, групата изтъква, че тя вече има "сериозно въздействие" върху бизнеса.
Много компании отклониха корабите си от маршрутите през Червено море, за да избегнат атаките на хусите, които зачестиха от началото на декември и нарушиха веригите на доставки.
Сред членовете на "Юрокомърс" са веригите супермаркети "Ахолд Делхейзе" (Ahold Delhaize), "Карфур" (Carrefour), "Лидл" (Lidl), "Маркс енд Спенсър" (M&S) "Теско" (Tesco), както и модните гиганти "Ейч енд Ем (H&M), "Индитекс" (Inditex - Zara) и "Праймарк" (Primark).
"Колкото по-дълго корабите преминават по по-дългия маршрут, толкова по-дълго бизнесът и потребителите ще страдат от допълнителни разходи, увеличаващи и без други високата цена на живота в Европа", се посочва в писмото.
Търговците, които получават стоки от Китай и Югоизточна Азия, посочват, че те пристигат с 2-3 седмици забавяне.