Ще има крайна дата за колите с ДВГ в Европа
ЕС се стреми към намаляване на емисиите парникови газове до 2050 г. с 55% спрямо равнището от 1990 г.
Европейският съюз планира да въведе абсолютна крайна дата, след която всички производители ще трябва да спрат да произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене, каза председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен пред германския вестник "Зюддойче цайтунг", цитирана от Ройтерс и БТА.
Още по темата
Фон дер Лайен заяви, че независимо от това, че десетина европейски автомобилни производители вече са обявили, че ще преминат към автомобили с нулеви емисии в периода 2028 - 2035 г., правнообвързваща дата все пак е необходима.
"Въпреки това ние се нуждаем от крайна дата, след която всички автомобили ще трябва да са без емисии", каза тя, без да посочва конкретна дата.
"В противен случай ще има несигурност и няма да успеем да постигнем целта си за климатична неутралност до 2050 г.", допълни председателката на ЕК.
В сряда ЕК ще представи пакета си от предложения "Готови за 50", който, ако бъде приет от 27-те страни-членки, ще насочи Съюза, третата по големина икономика в света, към постигането на целта да намали емисиите парникови газове с 55 процента спрямо равнището от 1990 г.
След представянето на пакета ще последват месеци на преговори между членките на ЕС и Европейския парламент, по време на които се очаква яростно лобиране от различните засегнати индустрии.
Суровата прогноза на производител
Правилата на ЕС за вредните емисии, които ще влязат в сила през 2025 година, вероятно ще направят електрическите автомобили по-изгодни от бензиновите, което ще е повратен момент за автомобилната промишленост. Това заяви членът на изпълнителния съвет на Volkswagen Томас Улбрих в интервю за в. The Financial Times, публикувано на 13 юли.
Volkswagen, вторият най-голям автомобилостроител в света, планира да инвестира 35 милиарда долара в електрически превозни средства, тъй като германското правителство се опитва да ускори прехода към автомобили, замърсяващи по-малко околната среда.
Томас Улбрих, който е шеф на подразделението за развойна дейност на марката Volkswagen, заяви, че новите стандарти за вредни емисии Евро 7 (Еuro 7) ще бъдат огромно предизвикателство за бензиновите превозни средства, които ще се нуждаят от по-скъпа технология, за да отговарят на новите стандарти.
Правилата на ЕС, очаквани да влязат в сила около 2025 година, ще изискват допълнителни технически подобрения като скъпо оборудване за намаляване на емисиите при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Прогнозите на Улбрих са едни от най-суровите за отрасъла, който с някои изключения все още печели повече пари, продавайки традиционни бензинови автомобили, отколкото електрически.
Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) вече изрази опасенията си за Евро 7 изискванията, твърдейки, че те са от пет до десет пъти по-сурови от настоящите стандарти.
Преди месец браншовата организация предупреди, че новите правила на ЕС за вредните емисии могат да доведат до загубата на 215 000 работни места в отрасъла.
Volkswagen очаква една трета от продажбите му до 2025 година да са на електрически автомобили и те да нараснат до 70 процента към края на десетилетието.