Ryanair и Wizzаir отчетоха почти 100% намаление на пътниците
Уизеър се надява да подобри резултата, след като възобнови пътническите полети от Лондон и Виена
Най-голямата нискотарифна компания в Европа Райънеър (Ryanair) е отчела спад от 99,6 процента в броя на пътниците през април. Авиокомпанията съобщи, че е превозил 40 000 пътници този април спрямо 13,5 милиона през същия месец на миналата година.
Авиопревозвачът очаква броят на пътниците да остане минимален през май и юни заради сегашните ограничения за пътуване.
Друг нискобюджетен авиопревозвач - Уизеър (Wizzаir), пък отчете спад от 97,6 процента, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Авиокомпанията е имала 78 389 пътници през април спрямо 3,3 милиона през същия период на миналата година, но очаква данните да се подобрят този месец.
Според разпространено в края на април изследване на компанията Бостън кънсалтинг груп (Boston Consulting Group) заради коронавируса авиокомпаниите по света са спрели от експлоатация над 17 000 самолета или 49 процента от авиопарка си. Най-сериозен е ударът върху компаниите, извършващи международни полети, а не вътрешни.
Амбициозните планове на Уизеър
Уизеър е първата европейска авиокомпания, която възобнови пътническите полети от лондонското летище "Лутън" и от Виена от 1 май. Авиокомпанията обяви днес старта на нов маршрут от Бургас до Виена.
Авиокомпанията съобщи, че ще започне да изпълнява полети от Лондон до курорти в Португалия и Гърция съответно от юни и юли. От 16 юни Уизеър планира да лети от "Лутън" до Фару в Португалия, а от началото на юли - до Закинтос, Корфу, Родос и Крит в Гърция.
По време на полетите ще бъде задължително носенето на маски както от екипажа, така и от пътниците. Пътуванията ще стават с висока степен на хигиенизиране и дезинфекция.
Компанията потвърди, че тази година ще открие нова въздушна връзка между Абу Даби и Източна Европа.
От превозвача отбелязват, че "въпреки пътуването в момента да е ограничено от правителствените разпоредби, очакванията им са за облекчаване на ограниченията, тъй като ситуацията се подобрява, и клиенти ще могат скоро да започнат да пътуват отново.