За да преминат Суецкия канал чакащите над 400 кораба, ще бъдат необходими "три дни и половина", съобщи шефът на държавната администрация на Суецкия канал Осама Рабие, цитиран от АФП.

Каналът ще функционира 24 часа в денонощието, веднага след като корабът бъде насочен по курса си, допълва БТА.

Днес стана ясно, че заседналият кораб е започнал да се движи и е частично освободен. Задната част на тежащия 200 хиляди тона кораб се е отдалечила от западния бряг на канала, показват сайтовете VesselFinder и MyShipTacking.

Всеки изминал ден има висока цена за компаниите и страните, чиято търговия е блокирана от задръстения воден път. Обикновено през канала минават дневно стоки за около 10 милиарда долара. 

Около 12% от световната търговия преминава през Суецкия канал годишно.

По-рано днес генералният директор на датския концерн за морски транспорт А.П. Мьолер-Мерск (A.P.Moller- Maersk), който е лидер в световните товарни превози - Сьорен Скоу заяви, че големите компании вече правят промени в глобалните мрежи за доставки заради пандемията от Ковид-19, а блокирането на Суецкия канал ще ускори този процес. 

400-метровият кораб "Евър Гивън" с тегло 200 000 т без товара, плаващ под панамски флаг, експлоатиран от тайванската компания "Евъргрийн" (Evergreen) и собственост на споменатата японската компания, се вклини странично в жизненоважния воден път във вторник заради комбинация от фактори: вятър от 40 възела (74.08 км/час), пясъчна буря, която е намалила видимостта, и лоша навигация.