Японските компании Honda и Nissan са се споразумели да започнат преговори за сливане, което ще доведе до появата на третия най-голям автомобилостроител в света. Това се посочва в съвместно комюнике, цитирано от Франс прес и БТА.

Преди седмица двете компании съобщиха, че обмислят възможността да започнат преговори за сливане.

Mitsubishi Motors, чийто основен акционер е Nissan, би могъл да се присъедини към преговорите за интегриране на новия промишлен алианс в рамките на "единен холдинг". Сближаването се извършва с намерението да се укрепят позициите на компаниите в сегмента на електрическите автомобили, където лидери са Tesla и китайските компании.

Honda и Nissan обмислят бизнес интеграция и ще проучат създаването на значителни взаимодействия между двете компании в широк спектър от области. Показателно е, че Mitsubishi Motors също участва в тези дискусии. Ако тази интеграция се осъществи, ще можем да предоставим още по-голяма стойност на по-широка клиентска база." Това заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида.

"В този момент на промяна в автомобилната индустрия, за която се твърди, че се случва веднъж на всеки 100 години, се надяваме, че участието на Mitsubishi Motors в дискусиите за бизнес интеграцията между Honda и Nissan ще доведе до по-нататъшни социални промени и че ще можем да станем водеща компания в създаването на нова стойност в мобилността чрез бизнес интеграция. Honda и Nissan ще започнат дискусията от днес нататък с цел изясни възможността за бизнес интеграция до около края на януари в съответствие със съображенията на Mitsubishi Motors. Това каза шефът на Honda Тошихиро Мибе.

Междувременно бившият шеф на Nissan Карлос Гон заяви, че намиращият се в затруднение японски автомобилен производител е в "режим на паника" в началото на преговорите за сливане с Honda, предаде АФП.

"Честно казано не съм сигурен, че това ще проработи", каза той пред журналисти в Токио чрез видеовръзка от Ливан.

Миналия месец силно задлъжнелият Nissan обяви, че ще съкрати 9000 работни места от работните си позиции по света и ще намали производствения си капацитет, след като претърпя неочаквана нетна загуба през последното тримесечие и видя как оперативният му марж почти напълно се стопи.

Гон заяви, че "не е абсолютно убеден, че Nissan има необходимите таланти, за да се справи с предизвикателствата, пред които е изправен".