Италианското правителство, което се опитва да възроди изпадналата във финансови затруднения авиокомпания Алиталия (Alitalia), оповести днес, че работи по създаването на смесено дружество с националната железопътна компания, в която министерство на икономиката има дялово участие, съобщи Франс прес.

Този дялов капитал би могъл да се увеличи до 15 процента, уточни в интервю за финансовия вестник "Соле вентикуатро оре" вицепремиерът и министър на икономическото развитие, труда и социалната политика Луиджи ди Майо.

"Обмисляме праг на дяловото участие на правителството, който няма да се различава много от установената практика в други европейски страни: ако Франция притежава 14,3 процента от Ер Франс (Air France) (към 31 декември 2017 година), можем да говорим за подобно участие и при нас", каза Ди Майо.

Присъствието на правителството цели да "гарантира, че има национална стратегия за Алиталия", твърди министърът.

А партньорството с националната железопътна компания Феровие дело стато (Ferrovie dello Stato) ще позволи да се подпомогне "интермодалния транспорт", тъй като би могло да се работи върху един комбиниран билет за пътуване с влак и самолет, обясни Ди Майо.

Според вицепремиера Алиталия би могла да насочи вниманието си основно върху пътуванията на дълги разстояния и така да избегне жестоката конкуренция на нискотраифните компании при полетите на къси разстояния.

Вицепремиерът уточни, че новото смесено дружество, в което Италианската депозитарна каса може да вземе участие, би могло да получи начален капитал от 1,5 до 2 милиарда евро.

"До 31 октомври ще имаме окончателно предложение или поне заявен сериозен и конкретен интерес", увери Ди Майо.

Не е изключено и наличието на китайски или американски капитал в бъдещето смесено дружество.

Алиталия, за която работят 11 000 души, е натрупала загуби през последните години заради конкуренцията на нискотарифните компании.

Италианската авиокомпания бе поставена под административно управление през май 2017 година, след като служителите отхвърлиха плана за преструктуриране, който предвиждаше съкращения на 1700 работни места. Дотогава 49 процента от дяловия капитал се държеше от Етихад еъруейз (Etihad Airwyas), който се оттегли.

Последният срок за решаване на въпроса със собствеността на Алиталия бе 30 април, но впоследствие Рим го удължи до края на октомври