С ругатни Мъск обяви, че не го е грижа за рекламодателите, избягали от X
Милиардерът използва ругатни по адрес на компании променили отношението си към X след публикуване на антисемитско съдържание
Милиардерът Илон Мъск заяви в сряда, че рекламодателите, които са решили да се изтеглят от неговата социална медийна платформа X ("Екс", бивша "Туитър", Twitter) в отговор на антисемитски и други насаждащи омраза материали, участват, по думите му, в изнудване и, използвайки ругатни, по същество им е казал да се махнат, съобщи Асошиейтед прес.
"Ако някой ще се опита да ме изнудва с реклама, да ме изнудва с пари? Да върви на майната си". Ясно ли е! ("Go Fuck. Yourself. Is that clear?), каза той, цитиран от Ройтерс.
"Не рекламирайте", каза Мъск.
След ругатните милиардерът специално се обърнал към главния изпълнителен директор на "Уолт Дисни" (Walt Disney Co.) Боб Айгър с думите: "Хей, Боб, ако си в публиката... така се чувствам." Айгер говори по-рано на събитието и каза, че Disney смята, че връзката с X след постъпката на Мъск "не е положителна за нас".
Става дума за срещата на върха на "Ню Йорк Таймс" (The New York Times DealBook), по време на която Мъск се извини за подкрепата на антисемитска теория на конспирацията в отговор на публикация в X, която подхрани масово напускане на рекламодатели.
Ройтерс отбелязва, че Мъск многократно е повторил, че съжалява за публикуването на туит на 15 ноември, който е в съгласие с антиеврейски пост.
Коментарите идват само два дни, след като Мъск посети Израел, специално и кибуц, нападнат от бойци на Хамас, и проведе разговори с висши лидери.
Мъск е изправен пред обвинения от Антиклеветническата лига, видна еврейска организация за граждански права, създадена през 1913 г., и други групи в толериране на антисемитски послания в интернет платформата, откакто я купи миналата година. Съдържанието на X се контролира по-сериозно след началото на войната между Израел и Хамас през октомври.
Множество големи марки, включително Disney и IBM, спряха този месец да рекламират на платформата след доклад на ляво ориентираната група за наблюдение на медиите "Медиа Матерс" (Media Matters), според която техните реклами се появяват заедно с пронацистко съдържание и националистически публикации.
Оттогава X съди Media Matters, заявявайки, че базираната във Вашингтон организация с нестопанска цел е изработила доклада, за да "изгони рекламодателите от платформата и да унищожи X Corp." Групата, създадена през 2004 г. от журналиста и политически активист Дейвид Брок, е известна с критиките си към консервативни журналисти и медии.