Продажбите на употребявани автомобили – цените и търсенето нарастват
Това става на фона на поскъпването на новите коли заради инфлацията и в условията на по-високи мита
Обратно в новинатаКоментари - Продажбите на употребявани автомобили – цените и търсенето нарастват | Бизнес.dir.bg
Коментари
Новите са не само скъпи, ами и с много кекаво качество. Твърде много нови компоненти и системи, които могат да се развалят. Ако не е гаранцията, много собственици да са изревали. Не случайно като свърши и гледа да я разкара. Като екстри в интериора не сме открили топлата вода - повечето ги има от поне 15-20 години. Екстериора главно нови 'екстри' свързани с шофирането като мъртва точка, следене на ленти, следене на разстояние, асистент за внезапно спиране. Имат някакъв ефект, но като цяло може и без тях. И най-важното, старите двигатели са конструирани по друга философия и са по-големи, което ги прави по здрави. А сега един надут сешоар 1.3 бензин ама 200 коня. На 120000км вече започва да ражда. Пазара е залят от резервни части и има огромен избор, което го прави конкурентен и от към цена. Живеем в глобален свят, всичко се намира и доставя. Е защо да си купувам нова?
И как така става. В Германия всички дизеляци от 1-ви април са забранени и ги конфискуват. На автокъщите са по 500Е парчето. Как тука стават 5000 до 15000Е ?
На новите коли. Става ли? Кредити нямам. Не планирам да имам. Карам стар мерцедес от 2000 та. Основен ремонт с оригинални части, 10 бона. Цена на 120 000 км докаран от Италия с оригинална документация (не от локални къщи) - 5 бона. Общо 15. Пета година сменям масло и филтри. Тва е. Ма харчела 10 на сто извънградско, и 12 градско. Да бе, ма няма кредитчета бе душици. Няма. Няма мазни пръстчета по таблетче. Няма телеметрийка. Палиш тръгва. Няма киснене в сервиза с БЕИМВЕТО дето мнооо хай-тек. Кек и мек. Имаме хиперинфлация и тропаща на вратата рецесия. Една петролна кризичка да ви спретнат Ционистите с война със Иран и ще се озъбите сите като хлебарчици. Света трещи и пръщи по кантовете ма някви булгаристанци едно бойкотче не можахте да спретнете на хранителните рекет вериги. Шибат ви с цени на тока, на хляба, рупате ГМО като кукувици. Аржентински бобец, индийски краставички, френски картофки. Ма каручката нов внос бе, нова от магазина бе. Гъзари беее, мчи как.
ли новите коли поскъпват дългосрочно и за българина? Я да видим примера с пежото по-долу. Купих го през първото тримесечие на 1993 г. Тогава средната заплата бе 3 200 лева или 123 долара по тогавашния курс. Ново пежо за 23 000 долара се купуваше с 15 (петнайсет) годишни заплати! Днешната средна заплата е 2 470 лева или 1 370 долара. Ново пежо от същия клас се купува с 2 (две) годишни заплати. Те така те
Нека всеки да купува каквото е преценил, но в големите градове ТРЯБВА да има забрана да се карат автомобили, които не отговарят на нормите за опазване на здравето на хората. И да , ще бъда от засегнатите, защото доходите ми няма да позволят да имам НОВ автомобил , но живота и здравето на децата ни за по-важни, от удобството. Ще има един автомобил по- малко по улиците.
ли са по-скъпи новите коли? Ми не са. В началото на 90те купих служебно мерцедес 200 и пежо 605. Мерджана бе 25 000 долара, пежото 23 000. С отчитане ифлацията на долара оттогава, съответно 55 000 ДНЕШНИ долара и 51 000 за пежото. По днешен курс на долара - съответно 100 хиляди и 92 хиляди лева. Сега влезте в сайта на вносителя на Пежо за България - Ес Еф Ей Аутомотив ЕООД и погледнете! Аналогичните по мощност, обем на купето и пр. пежа са средно по 62 хиляди лева. Те така те. По-безопасни, хибриди, автоматични ск. кутии, електроники, а РЕАЛНАТА им цена - с 1/3 ПО-НИСКА
защо не те разбира населението. Мин.заплата 2019 е била 560 лева, а сега 1077. 2000 е била 80 лева. А цените на колите падат. 25/30 процента отстъпка е нормално вече.
понеже не е свикнало да търси фактите и да им вярва на тях, а не на емоциите. Ма не е виновно населението. С колеги писахме на кого ли не, вкл. на трима председатели на НС, да публикуват официалните данни за динамиката на основните показатели (ключовите индикатори) за страната през последните 5-10-20-35 години ма не им изнася по-изгодно им е да се лъже
Ако държавата иска да спре войната по пътищата трябва да криминализира и вкарва в затвора всички автоджамбази,които превъртат километражите на колите и правят манипулации по двигатели,окачвания и т.н.,само и само да продадат колата на купувача излъскана за пред него,нищо,че после същата кочина може да го убие!!! Такива автоджамбази са си чисти убийци! Боклуци!
Цените в България на употребяваните коли растат,нищо,че масово се внасят пълни боклуцу с превъртяни километражи! Кога държавата ще спре превъртането на километражите тук? Кога това ще се криминализира и ще вкарва в затвора тези,които превъртат километражите на колите и така лъжат всички купувачи? В Европа и по света това е абсолютно забранено и криминилизирано,в някой държави глобите варират от 100 000 евро нагоре за един превъртян километраж и до 10 години затвор! Тук 90% от вкараните коли са с превъртени километражи,пълни кочини направени да изглеждат,като нови...
Пазарът на коли втора употреба в Европа и пазарът на коли втора употреба в България нямат нищо общо. Докато в Европа може да си намериш кола 2-ра употреба на малко години и километри, в България тъй нареченият нововнос масово е представен от боклуци, които никой в Европа не би купил: стари автомобили на много километри, коли със скрити дефекти, катастрофирали бараки, които външно са оправени и излъскани и т.н. Ако човек иска да си купи сносна кола 2-ра употреба трябва да си я вземе директно от чужбина. Ако няма такава възможност - взема нещо бюджетно, чисто ново от магазина на лизинг, примерно Дачия или нещо китайско. Ако няма финансова възможност и за това, купува нещо от автоджамбазите и стиска палци да няма супер сериозен проблем за оправяне. Това е положението в България. И то не е така от времената след ковид пандемията, а още след голямата финансова криза през 2009 г. След ковида нещата просто станаха по-зле, а след началото на войната в Украйна всичко съвсем се спихна.
за да ми пробуташ китаец пред носа !
Нищо не пробутвам. Аз си купих чисто нова Дачия Докер (пътнически вариант с прозорци, а не тип баничарка) през 2021 г. за която чаках 3 седмици. И съм много доволен от нея. Вярно, че е слабичка в сравнение с предходното ми рено еспейс, което беше 2.2 кубика. Дачията е 1.6, но поне не е от ония коли-недоразумения с 3-цилиндровите двигатели, с които нямаш никакъв шанс да направиш нормално изпреварване. Но гледам, че по нашите улици все повече се мяркат и китайски коли.
Много сте прав! От десетилетия обяснявам,че в България няма нормален вторичен пазар на автомобили! Изключително трудно може да се намери добър автомобил втора употреба в България.
Проблемът е в манталитета ни - искаме хем евтино, хем с "всички екстри за модела", хем на малко километри, по възможност карано от баба до аптеката и обратно. Е, такава кола няма! Преди няколко години съсед реши да смени 20-годишната кола с по-нова. Избра една - 2007-ми набор. Ама имала кожа, ама имала подгряване, ама само на 134000 км (класика!) ... Отвори документите - не е 2007, а 2004 - ама то се объркало момчето, не го лъже ... Отиде в КАТ да я регистрира - не е 2004, а 2002 ... казвам му "доволен ли си, смени 20-годишната с 19-годишна, дори и от цената не му смъкна" ... ама тя била само на 134000 ... Добре, продължавай да си вярваш, че ти си тарикат, а джамбазинът просто бърка цифрите ...
разказът му къртят мивки ! Силно прилича на кратките истории на тия от дъното на дира за чудодейни лекове срещу подскачащи бацили и червейчета.
"Пазарите" на автомобилите отдавна не са пазари, съответно нямат връзка с нормалния свят. Автомобилите са като близнаци и са пълни с излишна електроника и никому ненужни системи, които оскъпяват крайното изделие. Нямат следа от стил, изисканост и всичко, което се изискваше от автомобил доскоро.
точно пазарът на автомобили втора ръка ще е първият който ще се срине при липса на ликвидност в условия на рецесия..ама вие си дращете тука поръчкови статии - все пак и вие трябва да ядете...
Предполагам 36 годишния Пабло Барио не беше подозирал за наличието на пазар за коли втора ръка преди войната и преди Испания да наложи санкции на Русия.
В европа се карат предимно автомобили, произведени в Европа. Ако търсенето в САЩ на автомобили, произведени в Европа, намалее, това няма ли да доведе до по-ниски цени в Европа?
Доста наивно предположение ...... цените винаги ги качват, Ако нещо се търси- защото се търсело, ако нещо не се търси - защото не се търсело.