Коментари - Продажбите на употребявани автомобили – цените и търсенето нарастват | business.dir.bg
назад

Продажбите на употребявани автомобили – цените и търсенето нарастват

Това става на фона на поскъпването на новите коли заради инфлацията и в условията на по-високи мита

Обратно в новината
| Автор: Пламен Пенчев/БТА

Коментари - Продажбите на употребявани автомобили – цените и търсенето нарастват | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4

Коментари

Новите са не само скъпи, ами и с много кекаво качество. Твърде много нови компоненти и системи, които могат да се развалят. Ако не е гаранцията, много собственици да са изревали. Не случайно като свърши и гледа да я разкара. Като екстри в интериора не сме открили топлата вода - повечето ги има от поне 15-20 години. Екстериора главно нови 'екстри' свързани с шофирането като мъртва точка, следене на ленти, следене на разстояние, асистент за внезапно спиране. Имат някакъв ефект, но като цяло може и без тях. И най-важното, старите двигатели са конструирани по друга философия и са по-големи, което ги прави по здрави. А сега един надут сешоар 1.3 бензин ама 200 коня. На 120000км вече започва да ражда. Пазара е залят от резервни части и има огромен избор, което го прави конкурентен и от към цена. Живеем в глобален свят, всичко се намира и доставя. Е защо да си купувам нова?

От статията разбирам, че при нас вече няма да има втора ръка коли, а трета!

И как така става. В Германия всички дизеляци от 1-ви април са забранени и ги конфискуват. На автокъщите са по 500Е парчето. Как тука стават 5000 до 15000Е ?

На новите коли. Става ли? Кредити нямам. Не планирам да имам. Карам стар мерцедес от 2000 та. Основен ремонт с оригинални части, 10 бона. Цена на 120 000 км докаран от Италия с оригинална документация (не от локални къщи) - 5 бона. Общо 15. Пета година сменям масло и филтри. Тва е. Ма харчела 10 на сто извънградско, и 12 градско. Да бе, ма няма кредитчета бе душици. Няма. Няма мазни пръстчета по таблетче. Няма телеметрийка. Палиш тръгва. Няма киснене в сервиза с БЕИМВЕТО дето мнооо хай-тек. Кек и мек. Имаме хиперинфлация и тропаща на вратата рецесия. Една петролна кризичка да ви спретнат Ционистите с война със Иран и ще се озъбите сите като хлебарчици. Света трещи и пръщи по кантовете ма някви булгаристанци едно бойкотче не можахте да спретнете на хранителните рекет вериги. Шибат ви с цени на тока, на хляба, рупате ГМО като кукувици. Аржентински бобец, индийски краставички, френски картофки. Ма каручката нов внос бе, нова от магазина бе. Гъзари беее, мчи как.

и според тази статия една бръкма на 500х км е по-добра от една на 0 км, да ама НЕ

ли новите коли поскъпват дългосрочно и за българина? Я да видим примера с пежото по-долу. Купих го през първото тримесечие на 1993 г. Тогава средната заплата бе 3 200 лева или 123 долара по тогавашния курс. Ново пежо за 23 000 долара се купуваше с 15 (петнайсет) годишни заплати! Днешната средна заплата е 2 470 лева или 1 370 долара. Ново пежо от същия клас се купува с 2 (две) годишни заплати. Те така те

Нека всеки да купува каквото е преценил, но в големите градове ТРЯБВА да има забрана да се карат автомобили, които не отговарят на нормите за опазване на здравето на хората. И да , ще бъда от засегнатите, защото доходите ми няма да позволят да имам НОВ автомобил , но живота и здравето на децата ни за по-важни, от удобството. Ще има един автомобил по- малко по улиците.

Вижте колко спекулативно написана статия

ли са по-скъпи новите коли? Ми не са. В началото на 90те купих служебно мерцедес 200 и пежо 605. Мерджана бе 25 000 долара, пежото 23 000. С отчитане ифлацията на долара оттогава, съответно 55 000 ДНЕШНИ долара и 51 000 за пежото. По днешен курс на долара - съответно 100 хиляди и 92 хиляди лева. Сега влезте в сайта на вносителя на Пежо за България - Ес Еф Ей Аутомотив ЕООД и погледнете! Аналогичните по мощност, обем на купето и пр. пежа са средно по 62 хиляди лева. Те така те. По-безопасни, хибриди, автоматични ск. кутии, електроники, а РЕАЛНАТА им цена - с 1/3 ПО-НИСКА

защо не те разбира населението. Мин.заплата 2019 е била 560 лева, а сега 1077. 2000 е била 80 лева. А цените на колите падат. 25/30 процента отстъпка е нормално вече.

понеже не е свикнало да търси фактите и да им вярва на тях, а не на емоциите. Ма не е виновно населението. С колеги писахме на кого ли не, вкл. на трима председатели на НС, да публикуват официалните данни за динамиката на основните показатели (ключовите индикатори) за страната през последните 5-10-20-35 години ма не им изнася по-изгодно им е да се лъже

си като гъбена чорба. Ти с минимална заплата ли ще купиш нова кола или със средна? А средната заплата дали се е удвоила от 2019а? А на другия галфон да отиде и да опита да си купи кола с 20-30% остъпка, муахаха

Ако държавата иска да спре войната по пътищата трябва да криминализира и вкарва в затвора всички автоджамбази,които превъртат километражите на колите и правят манипулации по двигатели,окачвания и т.н.,само и само да продадат колата на купувача излъскана за пред него,нищо,че после същата кочина може да го убие!!! Такива автоджамбази са си чисти убийци! Боклуци!

Цените в България на употребяваните коли растат,нищо,че масово се внасят пълни боклуцу с превъртяни километражи! Кога държавата ще спре превъртането на километражите тук? Кога това ще се криминализира и ще вкарва в затвора тези,които превъртат километражите на колите и така лъжат всички купувачи? В Европа и по света това е абсолютно забранено и криминилизирано,в някой държави глобите варират от 100 000 евро нагоре за един превъртян километраж и до 10 години затвор! Тук 90% от вкараните коли са с превъртени километражи,пълни кочини направени да изглеждат,като нови...

niki_leo

Пазарът на коли втора употреба в Европа и пазарът на коли втора употреба в България нямат нищо общо. Докато в Европа може да си намериш кола 2-ра употреба на малко години и километри, в България тъй нареченият нововнос масово е представен от боклуци, които никой в Европа не би купил: стари автомобили на много километри, коли със скрити дефекти, катастрофирали бараки, които външно са оправени и излъскани и т.н. Ако човек иска да си купи сносна кола 2-ра употреба трябва да си я вземе директно от чужбина. Ако няма такава възможност - взема нещо бюджетно, чисто ново от магазина на лизинг, примерно Дачия или нещо китайско. Ако няма финансова възможност и за това, купува нещо от автоджамбазите и стиска палци да няма супер сериозен проблем за оправяне. Това е положението в България. И то не е така от времената след ковид пандемията, а още след голямата финансова криза през 2009 г. След ковида нещата просто станаха по-зле, а след началото на войната в Украйна всичко съвсем се спихна.

за да ми пробуташ китаец пред носа !

niki_leo

Нищо не пробутвам. Аз си купих чисто нова Дачия Докер (пътнически вариант с прозорци, а не тип баничарка) през 2021 г. за която чаках 3 седмици. И съм много доволен от нея. Вярно, че е слабичка в сравнение с предходното ми рено еспейс, което беше 2.2 кубика. Дачията е 1.6, но поне не е от ония коли-недоразумения с 3-цилиндровите двигатели, с които нямаш никакъв шанс да направиш нормално изпреварване. Но гледам, че по нашите улици все повече се мяркат и китайски коли.

Много сте прав! От десетилетия обяснявам,че в България няма нормален вторичен пазар на автомобили! Изключително трудно може да се намери добър автомобил втора употреба в България.

Проблемът е в манталитета ни - искаме хем евтино, хем с "всички екстри за модела", хем на малко километри, по възможност карано от баба до аптеката и обратно. Е, такава кола няма! Преди няколко години съсед реши да смени 20-годишната кола с по-нова. Избра една - 2007-ми набор. Ама имала кожа, ама имала подгряване, ама само на 134000 км (класика!) ... Отвори документите - не е 2007, а 2004 - ама то се объркало момчето, не го лъже ... Отиде в КАТ да я регистрира - не е 2004, а 2002 ... казвам му "доволен ли си, смени 20-годишната с 19-годишна, дори и от цената не му смъкна" ... ама тя била само на 134000 ... Добре, продължавай да си вярваш, че ти си тарикат, а джамбазинът просто бърка цифрите ...

разказът му къртят мивки ! Силно прилича на кратките истории на тия от дъното на дира за чудодейни лекове срещу подскачащи бацили и червейчета.

"Къди" или "Кади"?

"Пазарите" на автомобилите отдавна не са пазари, съответно нямат връзка с нормалния свят. Автомобилите са като близнаци и са пълни с излишна електроника и никому ненужни системи, които оскъпяват крайното изделие. Нямат следа от стил, изисканост и всичко, което се изискваше от автомобил доскоро.

точно пазарът на автомобили втора ръка ще е първият който ще се срине при липса на ликвидност в условия на рецесия..ама вие си дращете тука поръчкови статии - все пак и вие трябва да ядете...

Предполагам 36 годишния Пабло Барио не беше подозирал за наличието на пазар за коли втора ръка преди войната и преди Испания да наложи санкции на Русия.

В европа се карат предимно автомобили, произведени в Европа. Ако търсенето в САЩ на автомобили, произведени в Европа, намалее, това няма ли да доведе до по-ниски цени в Европа?

Доста наивно предположение ...... цените винаги ги качват, Ако нещо се търси- защото се търсело, ако нещо не се търси - защото не се търсело.

в зората на демокрацията , "търсенето определяло предлагането" , нищо подобно няма в наши дни !