Акционерите на "Пежо" (Peugeot) и "Фиат" (Fiat) днес трябва да утвърдят съюза помежду си, който ще стане френско-италианско-американски. Целта му е да достигне критичния размер на бързо променящ се автомобилен пазар, предаде Франс прес.

Съюзът на френската компания Пе Ес А (PSA) и италианско-американската "Фиат-Крайслер" (Fiat-Chrysler) ще роди четвъртия автомобилен производител в света по отношение на продадени превозни средства и третия по оборот след японския автомобилостроител "Тойота" (Toyota) и германския "Фолксваген" (Volkswagen), допълва БТА.

Новата компания, наречена "Стелантис" (Stellantis), ще има над 400 000 служители и 14 емблематични марки в портфолиото си, сред които са "Ситроен"(Citroen) и "Мазерати" (Maserati), които се сляха за кратко преди 50 години, "Фиат" и "Опел" (Opel), "Пежо" и "Алфа Ромео" (Alfa Romeo), "Крайслер" (Chrysler), "Додж" (Dodge) и "Джип" (Jeep).

Сливането беше въпрос на оцеляване. Това се отнася и за "Фиат", и за Пе Ес А, заяви Джулиано Ночи, професор по стратегически анализи в бизнес факултета на Политехническия университет в Милано. Двете групи са изправени пред огромни технологични и стратегически предизвикателства (електрически автомобили, цифровизация, автономно управление) и с унищожителните последствия от пандемията от Ковид-19, добави той.

Само най-гъвкавите и с дарвиновски дух ще оцелеят, каза през ноември председателят на Управителния съвет на Пе Ес А Карлос Таварес и бъдещ главен изпълнителен директор на "Стелантис".

Марките от групата ще намалят най-вече разходите си за развитие и производство и ще предлагат автомобили във всички сегменти.

Благодарение на обединението си Пе Ес А "Фиат-Крайслер" ще може да засили присъствието си в Европа, отбеляза , професор в университета "Бокони" в Милано и специалист по "Фиат".

Френската група пък ще има възможност да възвърне позициите си на пазара в САЩ благодарение на италианско-американския си партньор.