"Пежо" и "Фиат" подписаха официално сливането за $50 млрд.
Новият консорциум се очаква да постигне годишни продажби на 8,7 милиона автомобила при приходи от близо 170 милиарда евро
Френската автомобилостроителна група Пе Ес А (PSA) и италианско-американската Фиат-Крайслер (Fiat-Chrysler) подписаха в сряда официално сливането си на стойност 50 млрд. долара, създавайки четвъртия по големина в света производител на автомобили по отношение на производствения обем и третата мега компания в бранша по приходи.
"Предложената комбинация ще бъде отраслов лидер чрез своето управление, възможности, ресурси и мащаба и успешно ще капитализира възможностите, предоставени от новата ера в устойчивата мобилност", се казва в съвместно изявление на двете компании.
Новата група, чийто персонал ще наброява над 400 000 служители, ще има консолидиран оборот от близо 170 милиарда евро и годишни продажби от 8,7 милиона коли с марките Фиат, Алфа Ромео (Alfa Romeo), Крайслер, Ситроен (Citroen), Додж (Dodge), Ди Ес (DS), Джип (Jeep), Ланчия (Lancia), Мазерати (Maserati), Опел (Opel), Пежо (Peugeot) и Воксхол (Vauxhall).
В резултат на това сближаване новата компания ще има подсилени инвестиционни възможности, чрез които да отговори на предизвикателствата на нова ера на трайна мобилност и ще постигне целогодишна печалба, оценявана на 3,7 милиарда евро. При това няма да бъде затворен нито един завод във връзка с тази трансакция, отбелязват партньорите по сливането.
Китайската Дунфън мотърс (Dongfeng motors) ще държи дял от 4,5 на сто в новата група след сливането на Пе Ес А и Фиат-Крайслер, съобщиха информирани източници, цитирани от Ройтерс.
По-рано бордът на Пе Ес А одобри обвързващ меморандум за разбирателство на стойност 50 милиарда долара за обединяване с Фиат-Крайслер, припомня Ройтерс.
Дунфън има в момента 12,2 на сто от акциите в Пе Ес А и според предварително споразумение, обявено през октомври, трябваше да остане с близо половината от този дял и в новата компания след сливането с Фиат-Крайслер.