Технологичният гигант Гугъл (Google) обяви, че ще направи промени в световните си рекламни практики, за да гарантира, че не злоупотребява с доминиращото си положение. По този начин компанията за първи път се поддава на натиска на антимонополните регулатори в емблематично споразумение с френските власти, предаде Ройтерс.

Споразумението с френската служба за защита на конкуренцията може да допринесе за пребалансиране на съотношението на силите на рекламния пазар в полза на издателите, допълва БТА.

Глобата, която Гугъл ще плати на Франция заради, констатираните нередности в онлайн рекламата възлиза на 220 млн. евро. 

Американският технологичен гигант за първи път се съгласява да направи промени в огромния си рекламен бизнес, който е източник на по-голямата част от приходите му, отбелязва Ройтерс.

Според регулатора платформата на Гугъл за управление на реклами за големи издатели - Гугъл Ад мениджър (Google Ad Manager) е давала предимство на собствените му онлайн реклами - Гугъл АдЕкс (Google AdX). Ад мениджър пък осигурявала на АдЕкс стратегически данни, докато АдЕкс се е радвала на преференциален достъп до запитвания, направени от рекламодатели чрез рекламните услуги на Гугъл.

Като част от споразумението Гугъл поема ангажимент да подобри начина, по който услугите на Ад мениджър работят с конкурентни рекламни сървъри и платформи за продажба на рекламно пространство, посочиха френските власти.

Някои промени ще бъдат въведени до първото тримесечие на 2022 година.