Кажи на вашите, че да рециклираш, е важно: "Екоклас 2025", или как се печелят награди с мисъл за околната среда
Инициативата на Unilever и "Екопак" мотивира разделното събиране и рециклиране на отпадъци от опаковки сред учениците и техните семейства
В забързания ритъм на света да се справим със сериозните екологични предизвикателства е ключов приоритет в глобален мащаб. Замърсяването, климатичните промени и натрупването на отпадъци застрашават както природата, така и нашето здраве и качество на живот. И засягат всички нас - независимо от възрастта, националната принадлежност или социалния статус.
И въпреки мащаба на това предизвикателство, всеки от нас би могъл да направи малка стъпка в правилната посока към по-чиста околна среда. Един от най-ефективните начини да намалим вредното влияние върху планетата е чрез рециклирането и прилагането на устойчиви практики в ежедневието. Това означава разумно използване на ресурсите, намаляване на отпадъците и насърчаване на кръговата икономика.
Но за да има трайна промяна, тя трябва да започне от основата - от възпитанието и образованието на най-малките. Вярно е клишето, че децата са бъдещето на света, защото навиците, които придобият днес, ще определят изграждането на световния дневен ред утре.
Ето защо е изключително важно те да бъдат запознати с това как да се грижат за природата - как да рециклират, защо е важно да пестят енергия и вода и как с малки действия могат да имат голямо въздействие.
От Unilever България - производител на марките Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Coccolino, Vaseline, Tresemme, Lux, Clear, Hellmann's, Omo и Savo, знаят колко ключово е да бъдем екосъобразни и да възпитаваме тези практики и в нашите деца. Именно заради това с уводолствие се включват заедно с "Екопак" в инициативата "Екоклас 2025", която не просто насърчава учениците да рециклират, но им помага в създаването точно на тези навици, необходими за опазването на планетата.
Защо екосъобразността е важна мисия за Unilever
Всъщност компанията вече повече от две десетилетия води амбициозна програма за устойчивост и развива своя екосъобразен подход въпреки постоянно нарастващите икономически, екологични и социални предизвикателства. Unilever е изцяло отдадена на устойчивото развитие, като се фокусира върху намаляването на пластмасовия отпадък и също така използва рециклируеми опаковки и опаковки от рециклирани материали.
В дългосрочен план компанията си поставя за цел да има нулеви въглеродни емисии по време на работата си, да осигурява устойчиви и регенеративни природни и селскостопански екосистеми, да сложи край на пластмасовото замърсяване, както и да подсигури достоен живот на служителите си по цялата верига.
Именно тази отдаденост мотивира Unilever България да си партнира с "Екопак" за инициативата "Екоклас 2025" и да амбицира подрастващите да си създават навици за рециклиране на опаковките.
"Кажи на вашите, че да рециклираш, е важно - спечели награди!"
Кампанията има за цел да мотивира разделното събиране и рециклирането на отпадъци от опаковки сред учениците и техните семейства, като тази година се провежда в общините Шумен, Димитровград, Хасково, Монтана, Бургас, Пловдив, Пазарджик, Русе и Видин.
Инициативата се реализира на два етапа - през пролетта и есента на 2025 г. в различни общини. Кампанията има състезателен характер - съревнование между класовете (от 1. до 12.) във всяко училище за събиране на рециклируеми пластмасови бутилки и алуминиеви кенчета.
В първия етап в общините Монтана, Хасково, Димитровград и Шумен, който стартира през март и завършва в края на април, са събрани над 12 тона рециклируем отпадък.
Вижте всички снимки ТУК>>>
Кампанията вече може се похвали със своите 4 класа победители от всеки град от общо 32 включили се класа:
- 5В клас от Трето основно училище "Димитър Благоев" в Шумен със събрани 140.8 кг;
- 3А клас от Шесто СУ "Отец Паисий" в Монтана със събрани 86.7 кг;
- 1Б клас от ОУ "Св. Климент Охридски" от Хасково със събрани 191.1 кг;
- 3А клас от ОУ "Алеко Константинов" от Димитровград със събрани 138.4 кг.
Предстои и вторият тур на кампанията през есента на 2025 г. Регистрацията ще бъде отворена през септември 2025 г.
Не сме забравили и за наградите... Точно така, към полезното почти винаги има и приятно. И в този ред на мисли, освен знанията за разделно събиране и рециклиране, учениците могат да спечелят и страхотни награди.
Unilever България се включва с индивидуални еко подаръци за децата от спечелилия клас във всяка община. Всяко спечелило училище получава и продукти за следващата една година на водещите брандове на компанията - Dove & Domestos.
Отделно учениците получават ваучери за образователната платформа Уча.се, а голямата награда за класа във всяка община, събрал най-много отпадъци от пластмасови бутилки и алуминиеви кенове, е фен среща с инфлуенсъра Боян Тодоров, известен също като @redboybg. Срещата под надслов "Кажи на вашите да рециклират!" ще продължи с всички ученици от класа, и по време на нея ще бъдат раздадени индивидуалните награди.
Всичко за това как вашето училище може да участва в инициативата и още подробности около провеждането на кампанията може да видите ТУК>>>
НАЙ
Какво трябва да знаем за приемането на еврото?
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с близо 5% от 1 юли
Защо няма пазар там, където трябва да има
Китай може да ускори одобряването на заявления за износ на редкоземни елементи за ЕС
Какво трябва да знаем за приемането на еврото?
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с близо 5% от 1 юли
Защо няма пазар там, където трябва да има
Повечето плодове поскъпват, а зеленчуците поевтиняват по стоковите борси и тържищата