В забързания ритъм на света да се справим със сериозните екологични предизвикателства е ключов приоритет в глобален мащаб. Замърсяването, климатичните промени и натрупването на отпадъци застрашават както природата, така и нашето здраве и качество на живот. И засягат всички нас - независимо от възрастта, националната принадлежност или социалния статус.

И въпреки мащаба на това предизвикателство, всеки от нас би могъл да направи малка стъпка в правилната посока към по-чиста околна среда. Един от най-ефективните начини да намалим вредното влияние върху планетата е чрез рециклирането и прилагането на устойчиви практики в ежедневието. Това означава разумно използване на ресурсите, намаляване на отпадъците и насърчаване на кръговата икономика.

Но за да има трайна промяна, тя трябва да започне от основата - от възпитанието и образованието на най-малките. Вярно е клишето, че децата са бъдещето на света, защото навиците, които придобият днес, ще определят изграждането на световния дневен ред утре.

Ето защо е изключително важно те да бъдат запознати с това как да се грижат за природата - как да рециклират, защо е важно да пестят енергия и вода и как с малки действия могат да имат голямо въздействие.

От Unilever България - производител на марките Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Coccolino, Vaseline, Tresemme, Lux, Clear, Hellmann's, Omo и Savo, знаят колко ключово е да бъдем екосъобразни и да възпитаваме тези практики и в нашите деца. Именно заради това с уводолствие се включват заедно с "Екопак" в инициативата "Екоклас 2025", която не просто насърчава учениците да рециклират, но им помага в създаването точно на тези навици, необходими за опазването на планетата.

Снимка: Екопак, "Екоклас 2025"

Защо екосъобразността е важна мисия за Unilever

Всъщност компанията вече повече от две десетилетия води амбициозна програма за устойчивост и развива своя  екосъобразен подход въпреки постоянно нарастващите икономически, екологични и социални предизвикателства. Unilever е изцяло отдадена на устойчивото развитие, като се фокусира върху намаляването на пластмасовия отпадък и също така използва рециклируеми опаковки и опаковки от рециклирани материали.

В дългосрочен план компанията си поставя за цел да има нулеви въглеродни емисии по време на работата си, да осигурява устойчиви и регенеративни природни и селскостопански екосистеми, да сложи край на пластмасовото замърсяване, както и да подсигури достоен живот на служителите си по цялата верига.

Именно тази отдаденост мотивира Unilever България да си партнира с "Екопак" за инициативата "Екоклас 2025" и да амбицира подрастващите да си създават навици за рециклиране на опаковките.

"Кажи на вашите, че да рециклираш, е важно - спечели награди!"

Кампанията има за цел да мотивира разделното събиране и рециклирането на отпадъци от опаковки сред учениците и техните семейства, като тази година се провежда в общините Шумен, Димитровград, Хасково, Монтана, Бургас, Пловдив, Пазарджик, Русе и Видин.

Инициативата се реализира на два етапа - през пролетта и есента на 2025 г. в различни общини. Кампанията има състезателен характер - съревнование между класовете (от 1. до 12.) във всяко училище за събиране на рециклируеми пластмасови бутилки и алуминиеви кенчета.

Снимка: Екопак, "Екоклас 2025"

В първия етап в общините Монтана, Хасково, Димитровград и Шумен, който стартира през март и завършва в края на април, са събрани над 12 тона рециклируем отпадък.

Вижте всички снимки ТУК>>>

Кампанията вече може се похвали със своите 4 класа победители от всеки град от общо 32 включили се класа:

  • 5В клас от Трето основно училище "Димитър Благоев" в Шумен със събрани 140.8 кг;
  • 3А клас от Шесто СУ "Отец Паисий" в Монтана със събрани 86.7 кг;
  • 1Б клас от ОУ "Св. Климент Охридски" от Хасково със събрани 191.1 кг;
  • 3А клас от ОУ "Алеко Константинов" от Димитровград със събрани 138.4 кг.

Предстои и вторият тур на кампанията през есента на 2025 г. Регистрацията ще бъде отворена през септември 2025 г.

Не сме забравили и за наградите... Точно така, към полезното почти винаги има и приятно. И в този ред на мисли, освен знанията за разделно събиране и рециклиране, учениците могат да спечелят и страхотни награди.

Снимка: Екопак, "Екоклас 2025"

Unilever България се включва с индивидуални еко подаръци за децата от спечелилия клас във всяка община. Всяко спечелило училище получава и продукти за следващата една година на водещите брандове на компанията - Dove & Domestos.

Отделно учениците получават ваучери за образователната платформа Уча.се, а голямата награда за класа във всяка община, събрал най-много отпадъци от пластмасови бутилки и алуминиеви кенове, е фен среща с инфлуенсъра Боян Тодоров, известен също като @redboybg. Срещата под надслов "Кажи на вашите да рециклират!" ще продължи с всички ученици от класа, и по време на нея ще бъдат раздадени индивидуалните награди.

Снимка: Екопак, "Екоклас 2025"

Всичко за това как вашето училище може да участва в инициативата и още подробности около провеждането на кампанията може да видите ТУК>>>

С подкрепата на: Unilever
ИЗБРАНО