Също като издателите на печатни издания агенция Франс прес подаде жалба срещу Гугъл (Google) до регулатора по конкуренцията. АФП критикува американския гигант, че не е спазил заповед, целяща да наложи спазването на "съседното право".

Френският орган по конкуренция нареди на Гугъл на 9 април да договори "добросъвестно" с издателите на печатни издание и информационните агенции в рамките на три месеца ефективно прилагане на "съседното право".

Това е ново право, подобно на авторското право, създадено от европейска директива. То предвижда възнаграждение за печатните издания за съдържанията (по-специално снимки и видеоклипове), използвани от онлайн платформи.

От самото начало обаче Гугъл отказа да възнагради френската преса за съдържанието, което се появява в резултатите от неговата търсачка, предизвиквайки противопоставянето на сектора.

Имаше дискусии, но те завършиха с неуспех и издателите винят за това твърдата позиция на Гугъл, уточни АФП.

Тъй като периодът за преговорите, определен от регулатора, изтече, Съюзът на печатните информационни издания (Apig), който представлява националните и регионалните всекидневници, както и Синдикатът на издателите на списания обявиха, че са сезирали властите с мотива, че Гугъл не е изпълнил задължението си.

В Австралия до края на годината се очаква да влезе в сила закон, който предвижда дигитални платформи като Гугъл и Фейсбук да бъдат заставени да постигнат споразумение с медийните компании за използване на тяхното съдържание.

Някои от големите медийни компании искат годишни плащания в размер на между 600 милиона австралийски долара (430 милиона щатски долара) и 1 милиард австралийски долара от технологичните гиганти.