Акциите на "Анхойзер Буш Инбев" (Anheuser-Busch InBev) поскъпнаха с повече от 5 на сто в днешната ранна търговия, след като белгийската пивоварна компания съобщи, че е постигнала добър финансов резултат през първото тримесечие на годината, както и че очаква облекчаване на ефектите от продължаващия бойкот на нейната бира "Бъд лайт" (Bud Light) в САЩ, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Най-голямата пивоварна компания в света отчете 2,6-процентен ръст на приходите си през тримесечието януари - март, в съответствие с очакванията, и по-добри от прогнозираните печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) и реализирани обеми, включително в Северна Америка, най-големия регион по приходи за компанията, посочиха анализатори.

Компанията, която произвежда марките бира "Стела Артоа" (Stella Artois), "Корона" (Corona), "Будвайзер",(Budweiser), "Ещрела" (Estrela), "Лефе" (Leffe) - общо 15 бранда, обяви, че регистрира рекордни обеми на някои от своите пазари, включително Бразилия и Южна Африка.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization - EBITDA) е нараснала с 5,4 процента през първото тримесечие на годината, доста над очакваното от анализаторите увеличение с 1,9 на сто.

Продажбите на Anheuser-Busch InBev в САЩ бяха силно засегнати от потребителски бойкот на бирата Bud Light, което я свали от първото място като най-продавана бира в страната.

Приходите на компанията в САЩ са намалели с 9,1 процента през първото тримесечие на годишна база, като продажбите към търговците на дребно са намалели с 13,7 процента.

Все пак продажбите в Северна Америка са спаднали с по-малко от очакваното и резултатите представляват подобрение в сравнение с по-рано, според експерти.

Anheuser-Busch InBev се справи с (вероятно) най-трудното тримесечие на 2024 г.", коментира анализаторът на британската банка "Барклис" (Barclays) Лорънс Уайът. Bud Light продължава да оказва влияние върху резултатите, но това е последното тримесечие, когато влиянието ще е значително", добавя той.

Продажбите на Bud Light се сринаха на фона на консервативната реакция на потребителите в САЩ, след като марката изпрати възпоменателна кутия на транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвейни в началото на април. Миналата година Мълвейни участва в рекламен видеоклип на Bud Light. Призивите за бойкот от десни консерватори накараха компанията да прекрати отношенията си с инфлуенсъра, който стана обект на онлайн заплахи и реч на омразата. Bud Light също така се сблъска с негативна реакция от страна на феновете на Мълвейни, които смятат, че марката не е направила достатъчно, за да я подкрепи. Това доведе до оттегляне на потребителите и коства на марката първото й място като най-продавана бира в Съединените щати.

Bud Light също така продължава да бъде високопоставен спонсор на събитията на LGBTQ+ Pride.