Автомобилната индустрия със сигурност е една от най-печелившата в света. Само за миналата година приходите едва на първите 20 от тях възлизат 2000 милиарда, или 2 трилиона долара, съобщава Инвестор.

В дъното на класацията е Mazda с приходи от "само" 31 млрд. долара за 2017 г.

Като се има предвид, че Suzuki е един от 12-е най-големи производители на автомобили в света, приходите ѝ от 34 млрд. изглеждат доста ниски, което обаче се дължи на факта, че целият асортимент на компанията е на дъното на скалата по цени на дребно.

Китайската Geely, която е собственик на Volvo и Lotus, може да се похвали с приходи за 41 млрд. долара, докато компанията майка на JLR - Tata Motors, отчете приходи от 46 млрд. долара.

Пред нея е южнокорейската Kia с 47 млрд. долара, изпреварена от друг китайски гигант - Guangzhou Automobile Group (GAC), който изненадва със своите 50 млрд., позволило на компанията да влезе в Топ 15.

По-напред са Renault с 66 млрд. долара, Beijing Automotive (BAIC) със 70 млрд. долара, Peugeot Group със 74 млрд. долара и по-голямата сестра на Kia - Hyundai Motor, с 93 млрд. долара. Всички те се опитват да влязат в Топ 10, но засега не успяват.

Там, където те засега не могат да пробият, са китайският Dongfeng (93 млрд.), както и Nissan (108 млрд.) и BMW (111 млрд). MG SAIC с приходи от 129 млрд. се бори за петото място в класацията, както и Honda (139 млрд).

Годишният приход на Ford е малко под 157 млрд. долара, а на GM малко повече, което я праща пред своя детройтски конкуент. Daimler (Mercedes и Smart) се качва на подиума със 185 млрд., а VW Group заема второ място с 260 млрд., част от които ще бъдат платени за обещетения, свързани със скандала "Дизелгейт". С най-големи приходи за 2017 г. може да се похвали японската Toyota - 265 млрд. долара.

С други думи, първите два автомобилни гиганта пет дни в седмицата, 52 седмици в годината, дневно получават по 1 млрд. долара. Разбира се, трябва да се отбележи, че автомобилните производители имат и доста големи разходи - данъци, материали и части, поддръжка на заводите, заплати, както и безброй други неизбежни плащания, които изяждат лъвския дял от тези приходи.