Коментари - Какво ще се случи с електронната търговия през 2025 година: Глобални тенденции и очаквания | business.dir.bg
назад

Какво ще се случи с електронната търговия през 2025 година: Глобални тенденции и очаквания

Очаквания за САЩ, Китай, Европа и Източна Европа. Стратегия за конкурентноспособност и един личен съвет

Обратно в новината
| Автор: Никола Илчев*, Balkan eCommerce Summit

Коментари - Какво ще се случи с електронната търговия през 2025 година: Глобални тенденции и очаквания | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Какво ще се случи с електронната търговия? Ще почне да замира като цяло в САЩ, защото сложиха една лека промяна в правилата на митниците за дребни стоки и удрят яко Тему и Амазон- малките доставки под 200 долара вече трябва да се декларират всяка поотделно с пълни лични данни на купувача за митницата и от там сайтовете да изискат номер на социална осигуровка и друга лична информация от всеки. Като цяло основните им продажби, дето са на евтини китайски стоки, отиват на кино. Другият проблем- промени в правилата за връщане на стока и от там вече до 80-90% върнати покупки и масови откази на продавачи да продават в платформите, увеличение на цените в опит да се покрият загубите. Очаква се и вдигане на митата на стоките в САЩ, така че вече онлайн няма да е евтин вариант като цяло. Амазон и Гугъл рязко вдигат цените на услугите си. Гугъл интегрират изкуствения си интелект и изместват кликовете на резултати от търсене със стоене в търсачката повече, почват да заливат с реклами на стоки като листовете на Амазон и от там независими магазини имат точно 0 шанс някой да ги открие. Много малки независими търговци просто ще изчезнат, а по-големите няма да могат да привличат нови клиенти. В ЕС засега не се очакват промени, но пък съюзът затъва яко икономически заради зелената сделка, скъпата енергия и високите данъци, които карат инвеститорите да бягат и да съкращават хора. Хората вече едва плащат за битови сметки и храна масово. Това със сигурност ще доведе до спад на продажбите- няма много за глупости и всеки ден да купуваш парцали. Като цяло онлайн търговията ще почне да залязва. Печалбите покрай високите комисионни на платформите и скъпата реклама, върната стока стават нищожни или отрицателни. Големите марки все по.често вадят и те стоките си на собствени онлайн магазини и така дистрибуторите им нямат шанс. Ако може да си поръчаш Плейн, Долче и Габана, Баленсиага, Бос, Босе, Аудиотехника и т.н. директно от тях, често с намаления, защо да поръчаш стара колекция от Х?

Централизация към Децентрализация. От глобализация към деглобализация. Най-накрая тия хегемони на краварският монополизъм ще идат в кофата. Пазара работи на търсене и предлагане. В самото начало лидерите ще си запазят позициите, но с идващите политически движени модели на изолация, санкции и хибридна война, потребителят ще се научи да търси през алтернативни модели, фънълчетата тип Гугъл - Амазон са на доизживяване. Когато мързелът ти излезе скъпо, ще се научиш, че има Дъкдъкго, Стартпейдж, Брейв, и други търсачки. А пък и директно от сайтовете на производителите ще си има начини. Това е добре за айти индустрията, ще има инвестиция на компаниите в собствени платформи. Не като досега да минават тънко и всичко бухане в големите.

Пълни глупости, нищо от това няма да се случи в близките години