Амазон (Amazon) започна днес 48-часови промоции като част от "Прайм дей" - следено отблизо маркетингово събитие на гиганта в онлайн търговията, което компанията отложи заради предизвикателствата, породени от пандемията от коронавирус, предаде Ройтерс.

Обикновено събитието се организира през юли, за да подкрепи летните продажби, но сега дава ранно начало на сезона на празничното пазаруване. Намаленията в "Прайм дей" важат само за абонатите на Прайм (Prime) - програмата, която дава възможност за бързи доставки и ползване на стрийминг услугата на Амазон, като целта на събитието е абонатите да правят повече покупки чрез търговската платформа, допълва БТА.

Междувременно конкурентните търговски вериги Уолмарт (Walmart) и Таргет (Target) също обявиха промоции.

Онлайн продажбите могат да се окажат решаващи за търговците на дребно, тъй като пандемията възпира типичните тълпи по магазините след американския празник Деня на благодарността.

В началото на пандемията Амазон се съсредоточи върху доставките на най-необходимите стоки за потребителите. Сега целим да им помогнем със списъка за празниците чрез "Прайм дей", каза Джамил Гани, вицепрезидент в компанията.

Кампанията ще даде началото на сезона на празничното пазаруване, каза той пред Ройтерс миналия месец.

Амазон за първи път включва в събитието Турция и Бразилия. В Южна Америка гигантът е изправен през трудна битка с местните конкуренти.

Според информация на новинарския сайт "Ривийл" седмицата около миналогодишния "Прайм дей" е носела най-голяма опасност от наранявания в центровете за изпълняване на поръчките на Амазон, което предизвика критики от известен профсъюз.