WorkTalent.com е най-новата платформа на Dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.

В желанието ни да се опитаме да подобрим комуникационната среда между работодател и кандидат, днес ще разгледаме темата - трябва ли компаниите да обявяват диапазон на заплащане по конкретна търсена от тях позиция?

Първо ще хвърлим поглед на това какво е мнението на международни експерти по темата, след което ще разберем какво мислят хората в България.

Международните експерти твърдят, че поставянето на конкретни диапазони на заплащане в обявите за работа може да даде на работодателите видимо конкурентно предимство, когато се опитват да привлекат повече и по-мотивирани кандидати. Според тях това е първото нещо, което неминуемо привлича вниманието на кандидатите, чак след това идва ред на задълженията и изискванията им. Месечното възнаграждение се разглежда като най-водещият мотив, който може да накара един кандидат да се замисли да промени настоящото си работно място. Експертите продължават своите разсъждения по темата с извода, че хората буквално не желаят да си губят времето да разглеждат една обява, ако в нея няма посочено заплащане.

Като втори сериозен мотиватор се споменава изброяването на повече непарични придобивки, които изграждат една примамлива за кандидат обява. Експертите твърдят, че това може да донесе близо 30% повече кандидати на една компания, сред които да има много по-голям избор от хора, които да отговарят и на останалите критерии, които компанията изисква. Те добавят и че факторите заплата и непарични придобивки ще доведат и до по-добро качество на кандидати, които смятат че отговарят на зададените от компанията условия, но в същото време искат да знаят предварително дали техните финансови изисквания ще бъдат удовлетворени.

WorkTalent.com се обърна към своите потребители с анкета на същата тема, за да разбере какво мислят и очакват хората на пазара на труда в родни условия. Зададохме въпросът:

Трябва ли работодателите да обявяват диапазон на заплащане към всяка една обява за работа и стаж?

  • 68% споделят, че това категорично ще повиши интереса им към обявите
  • 23% са на мнение, че подобна възможност ще им бъде чудесен ориентир за взимане на решение за кандидатстване
  • 5% казват, че това е най-прекият път към взимане на решение от кандидат
  • 5% нямат претенции и според тях всичко това ще се разбере през време на самото интервю

Изводите и коментарите оставяме на личната ви преценка и отношение към поставената тема.

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com