"Когато човек е притеснен е много по - трудно да покаже истинската си същност", споделя Павлина Станева, който е и следващият гост на Бисер Кунчев в рубриката "HR Guest".

Коя е тя?

Павлина Станева е Country Manager на Wealth Effect Management Bulgaria и основен член на екипа от самото начало на проекта, като от 2020 г. изцяло поема управлението на българския клон на компанията. Тя е много динамичен човек, опитен събеседник и винаги се стреми към перфекционизъм. С вродения й талант на търговец и доброто разбиране на нуждите на клиентите, успява да постига и невъзможното. Независимо, дали търси перфектния кандидат, или работи над личностното му развитие, нейната основна мисия е да изгражда добри и мотивирани специалисти. Привърженик е на новостите и винаги се опитва да имплементира полезни практики, които да помагат на компанията и хората в нея да се развиват.

Има ли неудобни и задължителни въпроси по време на интервю и каква продължителност е критерии за проявен интерес към кандидата?

Не съм ходила по интервюта от 7 години, но още помня притеснението, което носят тези срещи, а когато човек е притеснен е много по - трудно да покаже истинската си същност. Точно поради тази причина първото нещо, което се опитвам да направя е да предразположа кандидата, да му покажа всъщност в каква атмосфера би работил, ако стане част от нашия екип. За мен винаги е било важно да опозная човека, който след това бих пуснала "в дома си", затова и при нас има 3 етапа на интервюта. В идеалния кандидат обикновено търся ценностите, които и нашата компания следва, а именно характер, честност и почтеност. Важно е да знам каква е неговата вътрешна мотивация и какво би искал да постигне в дългосрочен план.

Кои са най-ценните съвети, които бихте дали на човек, който отива на интервю? Възможен ли е според вас подход, в който изпращате онлайн съветите си към кандидатите предварително за най-важното и през време на самото интервю да видите как се е подготвил наистина?

До момента не сме изпращали предварителни съвети, тъй като бихме искали да видим всеки във възможно най - натурален вид. Съветите, които бих дала на всеки кандидат са - предварително да проучи компанията и позицията, за която отива на интервю, тъй като по това би могъл да прецени как да се държи, какво облекло да избере, предварителни въпроси, които би имал и които има голям шанс да забрави по време на самото интервю, тъй като напрежението винаги играе роля. И накрая, но не на последно място - да остане спокоен и да покаже истинската си същност.

Колко важно е първото впечатление, когато видите един кандидат, още преди да сте задали въпроси и какви кандидати предпочитате: по-настъпателни или по-спокойни в подхода? Как отчитате фактора моментно Ваше и на кандидата настроение и как това се отразява в процеса на водене на интервю и изводите от него?

Хората казват, че не можеш да направиш първо впечатление два пъти. Аз съм човек, който не робува на тези стереотипи. Светът не е черно - бял, трябва да сме много по гъвкави в начина си на мислене и разбиране. Точно затова в нашата компания се работи не само за кариерното развитие на всеки един, но и на личностното му такова. Важно е да работим върху себе си и да се усъвършенстваме всеки ден. Това означава да правим грешки и да се учим от тях, те са част от нашия прогрес. Има човек в екипа ни, който ми направи силно впечатление чак на третото интервю, но интуицията ми подсказваше, че е човек на който трябва да се даде шанс. Пет години по късно е един от най - добрите и успешни хора, с които съм работила.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Кое е надделявало досега в опита Ви при избор на кандидат - възнаграждението или желанието за развитие в компанията? Бихте ли назначили кандидат, ако не отговаря на много от условията ви, но виждате сериозен потенциал да навакса и развие липсващото?

Със сигурност при нас потенциалът и желанието за развитие са водещи. Поради тази причина отваряме и стажантски позиции, защото трябва да се дава шанс и на младите хора, които все още нямат опита. Аз самата стартирах в компанията от подобна junior програма, като с усилена работа и упоритост имах възможността да израсна кариерно и личностно и да постигна неща, за които не съм и мечтала. И въпреки това компанията ни не е за всеки. Нашата визия е голяма. Тъй като изискваме много един от друг, ние даваме още повече, а именно силен екип, огромно количество подкрепа, доверие и отговорност, както и оценяване, признание и поле за развитие.

Как изглежда идеалният кандидат за работа във вашите очи и разбирания? Кои са трите най-ценни качества, които биха ви впечатлили? В какви корпоративни ценности възпитавате служителите си?

Това което търсим в кандидатите като качества са честността, упоритостта и желанието за развитие не само в кариерен, но и в личностен план. Естествено при всяка позиция характеристиките могат да варират, но това са качествата, които търсим, за да приветстваме някого в екипа си.

Какви са впечатленията Ви от стажантските програми във вашата компания? Успявате ли да откриете достатъчно таланти, които да направят първите си кариерни крачки в нея? Какво мислите за новата вълна младежи, които идват от университетите?

Все повече млади хора проявяват интерес към финансите и wealth management-a. Искат да научат повече за това как да управляват правилно парите си и как да инвестират. Точно поради този факт се насочват и към нашия сектор. Това, което отчитам като минус е нетърпеливостта и желанието всичко да се случва на момента, а за да успееш ти трябват търпение, упоритост и твърдост.

Разкажете ни с няколко думи най-важните акценти от Вашите първи стъпки в кариерата. Ако се върнете назад във времето бихте ли променили нещо? Кой е най-важният момент, който предопределя Вашата кариера?

Имам два бакалавъра и един магистър, нито едно от тях не е финанси, но попадайки в този сектор много бързо разбрах, че това е нещото, с което искам да се занимавам. Компанията ми даде шанс, който сграбчих с две ръце и не пуснах. Минах през много трудности, но никога не се отказах. Не се отказах, защото намерих подкрепа и разбиране на работното място, неща които винаги са ми липсвали. Собственикът и основател на компанията - Peter Stadler, видя потенциала в мен и ми даде едно от най - ценните неща, а именно времето си. Неговото инвестирано време и моята упоритост и желание за развитие ме доведоха до тук.

Промениха ли се критериите ви за оценка на работата на настоящи и бъдещи служители в условията на Ковид? Какви политики водите за стиковане на колектива и позитивна работна атмосфера?

КОВИД със сигурност имаше влияние върху начина ни на работа и изпита креативността ни, но по никакъв начин не засегна сплотеността ни като екип. Въведохме много нови неща, които помогнаха и за развитието на бизнеса ни. Критериите за оценка на работата на настоящите и бъдещите служители е все така висока. За нас качеството винаги е било по - важно от количеството.

Кой работен модел предпочита вашата компания - работа в офис, в домашни условия или в зависимост от ангажиментите на всеки един? Очаквате ли след 2-3 години стандартното работно място да изглежда по различен начин?

Времето е едно от най - ценните неща, които имаме. Тук търсим продуктивност, а не изработени часове в офиса. Поради естеството на нашата работа и факта, че нашите срещи се провеждат, когато клиентите ни са на разположение, ние не работим в стандартно работно време. Моделът, който нaй-добре би ни описал е хибридният. Основната работа на нашите Wealth Advisor-и е работа с клиенти, което изисква да сме гъвкави.