Професия "Инфлуенсър" представя Гергана Стаменова
Развивам музикална кариера, а мечтата ми е да стана актриса
"Говоря английски и испански, занимавам се с музика. Сега съм отдадена на развитието на музикалната си кариера. В момента подготвям нов музикален проект и с радост бих ви разказала за него, когато е готов. Другата ми голяма мечта е да се реализирам като актриса и усилено работя по това", открито споделя Гергана Стаменова пред Бисер Кунчев и продължава:
"Цари една заблуда, че това е много лесна работа и инфлуенсърите нищо не правят по цял ден, освен само да се снимат. Но това е работа, която те ангажира 24/7. Според мен един инфлуенсър трябва да бъде креативен и оригинален по автентичен начин, за да има различна публика и да бъде търсен, да бъде лоялен към своята аудитория, да спечели доверието им. Един инфуленсър трябва да бъде много организиран и дисциплиниран. Да следи трендовете и да ги интегрира творчески в своя профил."
Коя е Гергана Стаменова?
Родена съм в Костенец, където съм завършила училище. В УНСС завърших специалност "Публична администрация". Говоря английски и испански, занимавам се с музика, била съм модел и Мис Плеймейт. Сега съм отдадена на развитието на музикалната си кариера. Посещавам уроци по вокално майсторство и работя в студио върху репертоара си и новите си песни.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
При мен това се случи след конкурса "Плеймейт". Малко преди това бях създала профила си в Инстаграм и имах само три снимки. Започнах да качвам снимки, а след конкурса, започнах да снимам кампании за различни брандове. Работех с едни от най-добрите фотографи в България. Тъкмо бе стартирал интереса към инфлуенсърите и ми беше много забавно и любопитно да развивам профила си в Инстаграм, както и да привличам повече последователи. Когато се увеличи броят им, започнаха да ме търсят за различни кампании и реклами.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Със сигурност са много повече, отколкото хората си мислят. Цари една заблуда, че това е много лесна работа и инфлуенсърите нищо не правят по цял ден, освен само да се снимат. Но това е работа, която те ангажира 24/7. Според мен един инфлуенсър трябва да бъде креативен и оригинален по автентичен начин, за да има различна публика и да бъде търсен, да бъде лоялен към своята аудитория, да спечели доверието им. Ако съдържанието е само с рекламна цел, това ще раздразни последователите и може да доведе до отлива им. Един инфуленсър трябва да бъде много организиран и дисциплиниран. Да следи трендовете и да ги интегрира творчески в своя профил. Да познава алгоритмите на приложенията, в които качва съдържание. Също така да може сам да монтира и обработва съдържанието. Най-добрите инфлуенсъри и най-успешните имат тези качества.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Тези, които не качват само продукти и реклами, а показват и част от личния си живот и по този начин задържат вниманието на аудиторията си.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
От Stamenowa baby, може да очаквате много нови проекти в музикален план и, разбира се, много изненадващи колаборации. В същото време ще се старая още повече, освен да съм интересна, и да съм полезна за последователите си.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според теб се случва заради неговите качества или заради теб самата?
И двата варианта са валидни, защото много често получавам въпроси за неща, които не рекламирам, а напротив, използвам в ежедневието си. Има последователи, които наистина се интересуват от ежедневието ми, пишат ми и ми задават различни въпроси. Например имам такива от Пловдив и разбира се, каквото промотирам, те безрезервно ме подкрепят. Когато потребителите избират даден продукт заради мен, това ме прави още по-внимателна какво рекламирам и наистина използвам или пробвам продуктите, които представям на аудиторията си.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Тук мога да споделя личен опит. Според мен преди да станеш успешен инфлуенсър е съвсем логично да имаш друга работа, която да ти носи доходи. Когато, обаче, развиеш профила си, така че това да бъде основния източник на доходи, вече трябва да се фокусираш и да се отдадеш на това.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Аз лично нямам такава рецепта. За стратегиите за поддържане на имидж и популярност в дългосрочен план се консултирам със специалисти в тази област. Отделно от това, споделям с аудиторията си това, което мен ме вълнува и ми прави впечатление.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Автомобили, с удоволствие, бих рекламирала. Както и нещо, което е полезно за ежедневието. Тъй като аз съм много отдадена на грижите за домашните си любимци, бих се ангажирала с продукт за тях.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо (без споменаване на марки)?
Да, разбира се, тези, които биха застрашили здравето на хората, които биха навредили на природата или на домашните любимци.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
На голямата музикална сцена. В момента подготвям нов музикален проект и с радост бих ви разказала за него, когато е готов. Другата ми голяма мечта е да се реализирам като актриса и усилено работя по това.
Какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Въпреки, че съм живяла в Испания, където можех да остана, се прибрах в България. Обичам страната си и бих се опитала да "заразя" потенциалните туристи с тази любов. Това е страната, в която те делят само няколко часа от планинските до морските курортни дестинации.
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Бих ги поканила на мое концертно участие, за да се запознаем на живо!
"Ти не си за мен"
НАЙ
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Китай вдига най-големия ВЕЦ в света, но с това поставя в риск милиони в Индия и Бангладеш
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Почина Осаму Сузуки - емблематичният шеф на японския автомобилен гигант
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Подмяната на печките на твърдо гориво в София: Защо е важно и какво предстои
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Държавата ще помага в търсене на купувач за затворения завод за хартия