В началото на тази 2021 година, Дир.бг стартира своята рубрика "HR Кафе", в която авторът и Бисер Кунчев, кани десетки водещи експерти от сферата на "Човешки ресурси", които дадоха и продължават да ни споделят своите най-ценни съвети и очаквания за развитието на пазара на труда и всички свързани с него проблеми.

Днес ще обърнем внимание на най-любопитните, които ни направиха впечатление и завладяха аудиторията на Дир.бг:

Кой е идеалният кандидат за бизнеса?Как да сме добре подготвени за интервю за работа? Какво е бъдещето на работното място? Нека си припомним важни акценти от досегашните интервюта:

"Задавайте много въпроси на интервю за работа"; "Харесвам автентични хора по време на интервю, искам да усетя техния темперамент"; "Очаквам хоум офисът да бъде дългосрочно решение за компаниите, които могат да си го позволят", сподели Вяра Стоянова, директор "Човешки ресурси" на "Мобисистемс".

"Кандидатът за работа трябва да знае цената си и да я отстоява"; "Личностните качества са най-важни, другото се учи и усъвършенства"; "Вече е трудно да говорим за стандартно работно място, очаквам да се наложи хибриден модел", сподели Георги Първанов, управител на водещата регионална HR компания "Cтeam".

"Най-важни са подготовката за интервю и автентичността на кандидата"; "Активните и мислещите хора са най-атрактивните събеседници"; "Очаквам работните места да станат по-приветливи и комфортни", сподели Ирина Андонова, старши консултант във Friisberg & Partners Bulgaria.

"По-лоялни са кандидатите, на които помагаме да развият потенциала си"; "Кандидатите трябва да са сигурни на 100%, че искат точно тази работа, а ако имат съмнения - просто да продължат с търсенето.";"Хората сами трябва да изберат къде да е работното им място", сподели Надя Василева, управляващ директор на "БГСтафинг".

"Не е лесна работа да си търсиш работа"; "Получавам безценна информация от моите събеседници без директни и настойчиви въпроси, опитвайки се да създам непринудена атмосфера и да проведем конструктивен разговор, полезен за двете страни."; "Всяка компания трябва да е адаптивна в организирането на работния процес, независимо какво се случва в света", сподели Фани Евтимова, Мениджър "Човешки ресурси" в мебелна група "Aiko & Mömax".

"Не приемайте интервюто за работа като изпит"; "Не забравяйте, че с отсрещната страна си помагате взаимно - вие търсите работа, а компанията търси своя точен човек, който да се чувства удовлетворен от своя избор"; "Виждам работното място по- цветно, по-пълно, с още повече възможности за отдих и забавление, които да сплотяват екипите ни", сподели Невена Маркова, Recruitment Manager в "Pontica Solutions".

"Харесвам служители, които не мразят понеделник"; "Бъдете винаги най-добрата версия на себе си, независимо дали харесвате работата, за която кандидатствате"; "Ходете на работа заради колегите и самата нея, а не заради 50-те вида кафе в офиса и панорамния изглед", сподели Валентин Кръстев, управител на агенция за подбор на персонал "Тренквалдер".

"Добре е човек да кандидаства само там, където смята, че има смисъл и че притежава необходимите опит и умения"; "Телефоните и платформите за срещи предлагат отлични условия и възможности за работа в онлайн среда, но не могат да заменят живия контакт между хората."; "Бъдещето на работното място е в офиса, а не на дивана", сподели Михаил Михайлов, ръководител на екип по подбор на експертни и мениджърски позиции в "Easy Consult".

"Първото впечатление е един от най-важните етапи в интервюто, особено ако е на живо."; "Ако видя в кандидата мотивация и желание за работа, с удоволствие бих инвестирала време и усилия, за да му помогна да развие и уменията, които не му достигат на този етап."; "Работното ни място ще е там, където сме ние", сподели Дарина Цанова - Мениджър в агенция за подбор на кадри "Талентика".

"Сред основните фактори за приемане на една оферта за работа са кариерните възможности в компанията, добрата работна среда и фирменият имидж"; "За да бъде успешен, един кандидат трябва да се опита да се постави в обувките на бизнеса, да разбера защо дадена роля съществува и какво желае компанията да постигне с конкретната отворена позиция.", сподели Камен Каменов, Мениджър "Подбор на персонал" в "Модис България".

"Кандидатите за бъдещо работно място е необходимо да си изяснят вътрешно своите собствени мотиви и в едно интервю да бъдат искрени относно мотивацията си"; "Подгответе се обстойно за профила на фирмата и за конкретната позиция, за която кандидатствате, като е желателно да имате поне няколко релевантни въпроса в джоба си"; "Очаквам смесеният режим на работа, съчетан с адекватна грижа за психическото и физическото здраве на служителите", сподели Анелия Димитрова, основател на "Catro България".

"Увереността е най-добрата дреха при интервю за работа"; "Университетът не е краят на образованието. Той е само началото."; "Офисът обаче ще продължи да има важна роля защото в него се случват повече неща и доста по-бързо и динамично отколкото, когато хората работят от разстояние.", сподели Николай Илиев, CEO и съосновател на "CloudCart".

"Правилото при личната продажба на интервю е, че първо трябва да създадете потребност работодателя да има служител като вас, да докажете с примери, числа и резултати, че вие сте добър продукт."; "При създаването на правилните очаквания, предразполагаме кандидата към откровеност"; "Най-вероятно хората няма да спрат да имат нужда да работят заедно, да правят бизнес, да творят и да поддържат неформални контакти на живо.", сподели Николай Николов, член е на УС на "Българската конфедерация по заетостта".

"Възнаграждението трябва да се заслужи и защити във времето";" човек да бъде уверен в собствените си способности, да не се притеснява, но в никакъв случай и да не надценява себе си"; "Хоум офисът сред природата е добра идея", сподели Мартин Ангелов, Senior Recruitment Consultant в "HRS България".

"Идеалният кандидат трябва да покаже потенциал за развитие"; "Вярваме, че всеки служител е отговорен и ще свърши поверената му работа в максимално кратък срок, спазвайки най-високо ниво на качество."; "След няколко години работното място може и да изчезне", сподели Илиян Кавръков, мениджър "Човешки ресурси" в "Алтерко" АД.

"Необходимо е новоназначеният да получи доверие в аванс"; "Кандидатът за работа да е честен, да не преувеличава, за да се хареса, да бъде себе си, защото ние търсим не идеалния или най-добрия кандидат на пазара, а най-добрия"; "Очаквам все повече работни места да бъдат заместени от изкуствен интелект, а стандарта в работно място се предопределя от бранша", сподели Елена Възлева, мениджър "Човешки ресурси" в "Адрес Недвижими Имоти" и "Имотека".

"Харесвам балансираните служители, на които може да се разчита в критични ситуации"; "Никой от нас не се е родил готов и завършен професионалист"; "Тези, които обичат професията си винаги ще правят всичко със сърце независимо къде се намират физически и неминуемо ще бъдат удовлетворени.", сподели Борислава Борисова, ръководител "Човешки ресурси" в "Токуда банк".

"Виртуалните интервюта надникват в дома ни и подсказват много за кандидата"; "Цялото представяне на кандидата е важно и всяка част е парченце от същността му - от автобиографията, какво и как е написал, снимката, дали е дошъл на време и т.н."; "Надявам се, че в следващите години ще имаме гъвкавостта да следваме нуждите на бизнеса и на служителя", сподели Вилиана Бакалова, бизнес партньор "Човешки ресурси" в "АББ България".

"Когато ви питат, имате ли въпроси за позицията, отговорът "Не" е грешен"; "Настоящите тенденции в бизнеса и технологиите показват, че начинът, по който работят служителите - къде, кога, защо и с кого - ще се променят напълно през следващото десетилетие, и ще имат малко прилики със сегашния си вид", сподели Христина Вакарелийска, мениджър "Човешки ресурси" на "Мазарс".

"Първото впечатление на интервю за работа се формира за 1 до 3 секунди"; "Решението винаги е по-лесно, когато кандидата изрази и докаже с предходните си постижения и опит желание за развитие и промяна"; "Истински вярвам в концепцията "баланс живот-работа", сподели Анна Панчева, мениджър "Човешки ресурси" на "Мебели Виденов".

"Интервюто е двустранен процес, при който кандидатът трябва да спечели работодателя, както и работодателят трябва да впечатли кандидата"; "В 14-те години практика, които имам, се е случвало доста често наш клиент да се впечатли дотолкова от кандидат, че да му предложи по-висока позиция от тази, за която е кандидатствал"; "Все по-трудно мотивираме хората да се върнат в офисното пространство", сподели Мая Николич, собственик на "Астреа Рекрутмънт".

"Никога не тръгвайте на интервю за работа с нагласата, че нямате конкуренция"; "Наблюдаваме непрекъснато нагласите на кандидатите - те са своеобразен барометър за нас, показател за това какво ги движи, какво ги мотивира да се присъединят към един или друг работодател."; ‚Очаквам хибриден начин на работа, между офис и работа от вкъщи",с подели Ирина Заркова, мениджър "Привличане на таланти и работодателска марка" в "Райфайзен банк".

"Кандидатът за работа да бъде реалистичен във финансовите си очаквания"; "Препоръчвам на кандидатите за работа да се информират предварително за пазарните нива и да бъдат реалистични във финансовите си очаквания."; " Новото работно място ще бъде различно от предишните ни представи", сподели Цветилия Стоилкова, мениджър "Човешки ресурси" на "Алианц България".

"Модерното работно място се адаптира и кореспондира с хората"; "Често кандидатите са притеснени и това им влияе да се представят в най-добрата си светлина. В такива моменти е важно и аз да реагирам бързо и да опитам да предразположа събеседника си"; "Стандартно работно място, непрекъснато еволюира, заедно с нуждите на хората", сподели Боряна Борисова, мениджър "Подбор на персонал" в "PokerStars".

"За нас като работодател в важно всеки нов служител да бъде еднакво добре посрещнат в екипа"; "Стремим към поведение на толерантност, равнопоставеност, даване на равен старт и възможности на всички колеги", сподели Милена Караилиева е директор "Човешки ресурси" в "Kaufland България".

"Преди интервю за работа е важно дори здрависването и зрителният контакт"; "Харесвам да работя с хора, които имат много трезва самооценка и могат да споделят с охота областите, върху които работят и ще продължат да работят с цел развитие и подобрение."; "Хората имат нужда да са близо един до друг за протичане на процеси като интензивна комуникация, позитивна провокация, споделяне на идеи, вземане на колективни решения и справяне с предизвикателства", сподели Иван Ганчев, директор "Обучения" в ЗАД "Армеец" и ЦКБ "Живот", собственик на HR Value ltd.

СЪДЪРЖАНИЕ НА:
Българска Конфедерация по Заетостта е неправителствена организация, която обединява експертиза на водещите компании в сферата на HR услугите в България, съчетава креативност, иновативност, модерни дигитални решения, адаптивност и отвореност към новостите в световен мащаб. Организацията въвежда и популяризира всички добри практики за управление на персонала и HR услугите. Променя и подобрява модела на HR бизнеса, популяризира услугите и възможностите на своите членове.