Обединеното кралство е на прага на най-голямата стачка през лятото
Пощенските служители в цялата страна се надигнаха с искания за по-високи заплати
Над 100 000 пощенски служители във Великобритания ще стачкуват днес заради спор за заплатите, а протестът им се описва като "най-голямата стачка на лятото", предаде ДПА, цитирана от БТА.
Синдикатът на работещите в телекомуникационния сектор (CWU) съобщи, че членовете му ще стачкуват за "достойно и уместно увеличение на заплатите", след като при гласуване 97,6 на сто от тях са подкрепили протестните действия.
Днешната стачка ще бъде последвана от по-нататъшни спирания на работния процес в сряда (31 август), четвъртък (8 септември) и петък (9 септември).
Синдикатът обяви, че ръководството е наложило увеличаване на заплатите от едва 2 на сто за служителите, макар те да бяха класифицирани като ключови работници по време на пандемията от КОВИД-19.
"В икономическа ситуация, при която, както изглежда, инфлацията ще се повиши до 18 на сто през януари 2023 година, това увеличение ще доведе до драматичен спад в стандарта на живот на служителите", заяви говорител на синдиката.
Генералният секретар на синдиката Дейв Уорд подчерта, че стачката ще бъде огромна демонстрация на единството на пощенските служители в селата, малките и големите градове в страната.
"Няма съмнение, че пощенските служители са напълно единни в решимостта си да си гарантират достойно и подходящо увеличение на заплатите, каквото заслужават", отбеляза той.
"Не можем да продължим да живеем в страна, в която шефовете получават милиардна печалба, а служителите им са принудени да прибягват към продоволствени банки", добави той.
"Докато шефовете на "Роял мейл" (Royal Mail - британска пощенска и куриерска компания - бел. ред.) заграбват печалба от 758 милиона британски лири, а акционерите прибират над 400 милиона британски лири, членовете ни няма да приемат подаяния от компанията", добави той.
От своя страна "Роял мейл" съобщи, че има добре разработени планове за извънредни ситуации, за да сведе до минимум нарушенията и доставките да бъдат възобновени до нормалното си равнище, колкото е възможно по-бързо след стачните действия.
Компанията обяви, че в дните на стачните действия ще даде приоритет на доставките на тестови комплекти за КОВИД-19 и медицински рецепти.
"Губим 1 милион британски лири дневно, трябва да променим това, което правим, за да уредим ситуацията и да съхраним работни места", каза говорител на "Роял мейл".
"Тази промяна е необходима и за подкрепа на финансовия пакет, който предложихме на колегите от синдиката на стойност до 5,5 на сто", коментира говорителят.
"Това е най-голямото увеличение, което сме предлагали от много години и Синдикатът на работещите в телекомуникационния сектор го отхвърли . Този пакет би прибавил около 230 милиона британски лири годишни разходи за сътрудниците за "Роял мейл", когато бизнесът и без това трупа загуби", подчерта той.