България се представя за четвърти път на Международния салон по земеделие, съобщиха от МЗХ.

Тази година щандът е разположен на 62 кв. метра и на него се представят 11 фирми с месни и млечни продукти, вина и козметични продукти от розово масло.

За първи път са представени производители на биологичен сок от арония и вино от арония. Присъстват и традиционната българска лютеница и чубрица.

"Отчита се напредък в търсенето на български храни и вина от френските потребители", посочи българският посланик във Франция Ангел Чолаков, който участва в официалното откриване на българския щанд.

Той коментира, че с участието си в изложението България намира много нови партньори в международен план.

Министър Греков изтъкна, че е необходима по-голяма реклама на нашите храни и вина, защото те имат отлични вкусови качества, които се оценяват в световен мащаб.

Той заяви, че за съжаление българските продукти все още не са достатъчно разпознаваеми и затова трябва да се работи за по-активното популяризиране на наши емблематични стоки.

Министър Греков каза, че благодарение на Министерство на земеделието и храните, което за четвърти път организира представянето на български фирми на международното изложение, се отчита ръст в интереса на европейските потребители към нашите стоки.

В рамките на изложението министър Греков се срещна с генералния директор на Националната служба за земеделски и морски продукти на Франция (Франс Агри Мер) Ерик Ален, на която присъства френският съветник на българския министър Стефан Робер.