Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазар Китай. Подготвяме маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която планираме да бъде реализирана през следващата година. Това е казала министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с китайски бизнесмени и инвеститори днес в София, съобщиха от ведомството.

Официалният туристически портал на България ще бъде достъпен и на китайски език, след обновяването му през 2019 г.

Тази година сред основните фокуси в Европа е инициативата "2018 г. - Година на туризма ЕС - Китай". Потенциалът на китайския пазар е огромен и се очаква в следващите години пътуванията на китайските туристи непрекъснато да се увеличава, е заявила министър Ангелкова. Тя е информирала събеседниците си, че Министерството на туризма разработва и специален продукт за далечни пазари, с който да се популяризират възможностите за туризъм в региона. Това е т.нар. "Балкански маршрут", който е съвместен проект между 11 страни от Балканите-България, Сърбия, Румъния, Сърбия, Турция, Черна гора, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Словения и Република Македония.

През миналата година в Шанхай бе открит първия български туристически информационен център, е припомнила министър Ангелкова. В момента се работи по подготовката за откриване на център в Пекин и се проучват възможностите такива обекти да има и в други китайски провинции.

В периода януари-юли тази година посещенията на китайски туристи у нас са близо 15,5 хил., като това нарежда пазар Китай на 32 място сред водещите страните за входящ туризъм в България, е казала министър Ангелкова, посочвайки, че възможностите са много по-големи. През 2017 г. посещенията от китайски гости са били над 26,2 хил., тогава е бил отчетен ръст от 41,2 на сто в сравнение с предходната година.