Асоциацията на българските застрахователи обяви, че оказва пълно съдействие на започналата днес проверка на Комисията за защита на конкуренцията свързана с полицата "Гражданска отговорност" за таксиметрови автомобили.

"Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) оказва пълно съдействие на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по предприетата на 28 ноември 2024 г. проверка във връзка с образувано производство за установяване на евентуално извършено нарушение на чл. 15 от ЗЗК и чл. 101 от Договора за функциониране на Европейския съюз (ДФЕС) от страна на застрахователни дружества, предлагащи задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, осъществяващи таксиметров превоз", се посочва в съобщение на Асоциацията.

По рано днес от КЗК подпомагани от служители на МВР започна проверка в офиса на застрахователната асоциация. Това стана след като българският антимонополен регулатор се самосезира във връзка със съмнения за картелно споразумение за увеличението на цената на застраховка "Гражданска отговорност" за таксиметровите водачи. На 20 ноември в София и градове от страната имаше протестни шествия на представители на бранша, които посочиха, че има неколкократно увеличение в цените на задължителната застрахователна полица. Същият ден Комисията за финансов надзор призова застрахователните компании да преразгледат цените на ГО.

В своето съобщение от АБЗ посочват още, че "провеждането на проверката по стартиралото производство е в полза на всички заинтересовани страни заради очакваното обективно произнасяне по нея от страна на Комисията за защита на конкуренцията. Убедени сме, че резултатите от проверката ще демонстрират стриктното спазване на законовите разпоредби от страна на Асоциацията на българските застрахователи".

От там допълват, че Асоциацията "няма правомощия да влияе върху пазарното поведение и търговските политики на дружествата, както и да изразява отношение към конкретни ценови равнища на дадени бизнес линии".

Застрахователните дружества имат свои индивидуални политики по отношение на формиране застрахователните премии по отделните линии на бизнес, включително и по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите. Всяка компания определя пазарното си поведение по отделните застраховки на база собствената си бизнес стратегия, рисков апетит, краткосрочни и дългосрочни цели, се пише още в позицията на АБЗ.