Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) съобщи, че постоянно следи и "проучва в детайли всички публично достъпни факти и обстоятелства, свързани с проблемите" в таксиметрови сектор през последните седмици.

Това антимонополният орган прави "във връзка с редица медийни изявления от различни заинтересовани лица относно твърдението за координирано увеличение на застрахователната премия на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и по-конкретно на таксиметровите водачи".

Таксиметрови шофьори от цялата страна протестират днес срещу увеличаването на премията по задължителната застрахова "Гражданска отговорност" - според техния синдикат - брутално, в пъти, от 300% до 1100%.

КЗК отбелязва, че още преди официално да е получли в края на вчерашния ден сигнал от СНЦ (сдружение с нестопанска цел - б.р.) "СЪЮЗ ТАКСИ" и тази сутрин от Асоциацията на таксиметровите водачи - Пловдив, вече е "извършила мащабно предварително проучване, което налага да се самосезира незабавно относно наличието на евентуално антиконкурентно поведение на участници в застрахователния сектор" с намерение да се предотврати, ограничи или наруши конкуренцията на пазара. Комиситя посочва, че ще разгледа решението за образуване на производство на закрито заседание утре, 21 ноември ще го публикува на своята интернет страница.

В правомощията на КЗК е да извърши проучване на причините за повишаването на цените на застраховката "Гражданска отговорност", се казва в нейното съобщение. Наред с традиционния инструментариум за провеждане на проучването, КЗК възнамерява да използва и информация, събрана в резултат на проведени срещи с участниците на съответния пазар, регулаторните органи в сектора, както и експерти в областта.

Националният таксиметров синдикат смята, че "става дума за действие, което прилича на хоризонтално споразумение, картелно споразумение" и носи "всички външни белези" на такова. 

От Асоциацията на бългаските застрахователи (АБЗ) отхвърлиха обвиненията, че са съгласували поведението си. Всеки застраховател определя самостоятелно ценовата си политика, каза по БНР Пламен Шинов, заместник-председател на организацията. Това е много рисков сегмент. Колкото повече време автомобилът е на пътя, толкова по-голяма е вероятността да има щета. Такситата изминават стотици километри на ден. Това е различно от нормалния пробег на собственик на автомобил, коментира Шинов.

Позицията на АБЗ за увеличените премии на задължителната застрахова за таксиметровите шофьори >>