Bulphoto
ЕС плаща за реклама на наше сирене
Със средства от еврофондовете ще се плаща рекламата на българско саламурено сирене и кашкавал.
Изпълнителният директор на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция, Калина Илиева е подписала договор с Националната асоциация на млекопроизводителите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания", съобщи БТА. Програмата е на стойност 6 200 345 лева. Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30 процента ще се съфинансират със средства на ДФ "Земеделие".
Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия.
Тя ще се изпълнява в тригодишен период, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.
През миналата година Европейската комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма "Европейско сирене, моля", която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена към рекламирането на млечни продукти в Русия и в Украйна.
От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът й възлиза на 3 902 212 лева.
Преди време по подобен начин на българския пазар влязоха полски сокове от моркови, чиято кампания бе платена от ЕС.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните /МЗХ/.
Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската комисия.
Изпълнителният директор на ДФ "Земеделие" - Разплащателна агенция, Калина Илиева е подписала договор с Националната асоциация на млекопроизводителите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания", съобщи БТА. Програмата е на стойност 6 200 345 лева. Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30 процента ще се съфинансират със средства на ДФ "Земеделие".
Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия.
Тя ще се изпълнява в тригодишен период, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.
През миналата година Европейската комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма "Европейско сирене, моля", която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена към рекламирането на млечни продукти в Русия и в Украйна.
От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът й възлиза на 3 902 212 лева.
Преди време по подобен начин на българския пазар влязоха полски сокове от моркови, чиято кампания бе платена от ЕС.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните /МЗХ/.
Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската комисия.