Повишението се е случило след зимната кампания на инспекторите от Националната агенция за приходите /НАП/ София, съобщиха от агенцията.

От началото на зимните кампании през 2014 г. до момента този процент е над 60.

По-голяма част от най-посещаваните заведения за обществено хранене в курортите са били поставени под постоянно наблюдение с физическо присъствие на служители на агенцията. Целта е била да се сравняват оборотите, отчитани за минали периоди, с регистрираните по време на проверката. Наличието на съществени различия е наложило фирмите да бъдат предложени за пълна ревизия. Констатирани са разлики в оборотите в сравнение с миналата година в размер на над 10 пъти, в полза на наблюдавания период.

По време на кампанията в зимните курорти данъчните служители са направили над 2200 проверки, съставени са 128 акта за административни нарушения, издадени са заповеди за затваряне на 31 обекта. Обектите са били затворени в срок до месец, заради липса на фискално устройство и неиздаване на касова бележка.

Установени са и множество случаи на разлики между регистрираните през фискалното устройство продажби и наличните в касата на обекта парични средства.

Търговските обекти в Банско и Боровец са били посещавани и от патрулиращи данъчните служители. Събрани са над 3000 фискални бонове, чрез които са проверени фирмите, стопанисващи обектите, връзката на фискалните устройства със системата на НАП и коректното отчитане на оборотите. Към екипите на инспекторите са се включили и публични изпълнители, като принудително са иззети средства на длъжници от касите на над 50 търговски обекта.

Мярката за принудително изпълнение е наложена на фирми с публични задължения, които не са погасени доброволно в указаните от закона срокове. В хода на тези мерки 9 обекта са сменили фирмите, които ги стопанисват, за да избегнат изземането на пари от касите. Поради това на всичките 9 "стари" фирми, на "новите" 9 и на физическите лица, чиято собственост са те, ще бъдат направени пълни ревизии, уточняват от НАП.