Това е с 4 милиона лева повече в сравнение с 2015 г., отчете Съюзът на пивоварите в България /СПБ/ на годишното си Общо събрание, цитирани от БТА.

Постъпленията от акциз за бира през 2016 г. са с 5 процента повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева. Членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира през 2016 г., което е с 2,5 на сто повече от продажбите им през 2015 г.

Секторът отбелязва устойчиви нива на заетост и остава отдаден на социалните си инициативи: кампанията "Спортът е по-добрият начин децата да пораснат", развитието на система за саморегулация на търговските комуникации и изпълнението на общоевропейския доброволен ангажимент на индустрията за представяне на енергийната стойност и хранителното съдържанието на марките бира.

Пивоварите отбелязват също така активен инвестиционен процес, ръст в продажбите на бира, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, изпълнени ангажименти за социална отговорност и защита на потребителите.

През 2016 г. капиталовите инвестиции на всички членове на Съюза са близо 43 милиона лева. Парите са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, финализиране окомплектоването на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.

През 2016 г. членовете на Съюза на пивоварите общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира, което е с 2,5 на сто повече от продажбите им през 2015 г. Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5 на сто /срещу 60 на сто през 2015 г./ и увеличаване на дела на кеновете - 13 на сто.

Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24 на сто и на наливното пиво /кегове/ с 5,5 на сто. В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4 на сто е отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93 на сто от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни.