Ако "Ей Ти енд Ти" (AT&T) погълне "Тайм Уорнър" (Time Warner), кой ще бъде следващият излапан, пита се днес "Лос Анджелис таймс" по повод вестта, че американската телекомуникационна компания ще купува медийната група, предаде БТА.

Вестникът припомня хладната реакция на "Уолстрийт джърнъл" в понеделник по адрес бъдещата мащабна сделка и констатацията, че тя рязко разграничава възгледите дали така започва нова ера в консолидирането на медиите или просто отваря поле за внимателна работа на федералните регулаторни органи.

Тази сигурност обаче, продължава калифорнийското издание, нe пречи на някои анализатори да спекулират за различните комбинации, които могат да променят медийния бизнес - мамещото сдвояване на технологични гиганти със студии и на кабелни компании с доставчици на безжични услуги.

Мотивацията за сключването на повече такива сделки е една: оцеляване. Традиционните медийни компании се готвят за борба с технологичните гиганти "Гугъл", "Фейсбук", "Епъл" и "Амазон". Същевременно"Амазон" и "Нетфликс" вече предприемат агресивни стъпки към производството на холивудско съдържание, пише "Лос Анджелис таймс".

Анализаторите са разминават в мненията си за това дали ходът на Ей Ти енд Ти ще подтикне и други компании да се обединят.

А един от най-големите въпроси сега е какъв ще бъде следващият ход на корпорацията "Уолт Дисни". Нейното разрастване през последното десетилетие се дължеше до голяма степен на големите си придобивки "Пиксар анимейшън" (Pixar Animation), "Марвъл ентъртейнмънт" (Marvel Entertainment) и"Лукасфилм" (Lucasfilm). Някои смятат, че "Дисни" е силно заинтересуван от диверсифициране на своите дистрибуционни канали, защото неговият печеливш инструмент ESPN (развлекателно-спортен канал) загуби милиони абонати.

"Сони пикчърс" (Sony Pictures), притежавана от огромната технологична корпорация "Сони" също се споменава като мишена на технологична компания или китайска фирма, отбелязва вестникът, но припомня, че китайската компания "Далиан Уанда груп" (Dalian Wanda Group) е искала да купи дялове от "Парамаунт пикчърс" (Paramount Pictures) на "Ваяком" (Viacom), но сделката не се осъществи.
Сливането на Ей Ти енд Т с "Тайм Уорнър" изобилства с рискове, констатира "Сан Франсиско кроникъл". Това или е най-добрият, или е най-лошият момент за медиите и технологичния бранш. Все повече потребители желаят варианти за забавление на смартфоните си и на екраните у дома. Кабелни системи, холивудски студия и телефонни компании не знаят как да реагират.

Несигурността е откат, обратен удар на заявката на Ей Ти енд Ти да купи "Тайм Уорнър" за 85,4 милиарда долара - сделка между две почетни имена в своите сфери на дейност. Размътените промени в обществените навици пораждат колосална и рискована сделка, смята вестникът.

Очаквано Доналд Тръмп каза, че би блокирал сделката, воден от убеждението, че медийният свят се е обединил срещу него. Говорител на Хилари Клинтън реагира сдържано, заявявайки, че с това трябва да се заемат регулаторите.

Рисковете за бизнеса са само жълт предупредителен сигнал. Най-големият проблем е заплахата от свиването на медийния свят. Именно тази възможност трябва сериозно да се обсъди във Вашингтон, заключава "Сан Франсиско кроникъл".